آخرین خبرها

چه دعایی سر قبر بخوانیم,بهترین دعای سر قبر,دعا برای میت تازه فوت شده

در این بخش از سایت ذکر و دعا و ختم و تعبیر خواب دعا شفا doashafa.com چه دعایی سر قبر بخوانیم,بهترین دعای سر قبر,دعا برای میت تازه فوت شده را قرار دادیم . بهترین ذکر و دعایی که توصیه شده است بر سر قبر خوانده شود کدام دعا است ؟ بر سر قبر پدر و مادر تازه فوت شده چه دعایی بخوانیم ؟ برای طلب آمرزش و استغفار اموات فوت شده چه دعایی بر سر قبر بخوانیم . سایت دعاشفا …

چه-دعایی-سر-قبر-بخوانیمبهترین-دعای-سر-قبردعا-برای-میت-تازه-فوت-شده چه دعایی سر قبر بخوانیم,بهترین دعای سر قبر,دعا برای میت تازه فوت شده

دعای سفارش شده سر قبر,دعایی که توصیه شده سر قبر بخوانیم,دعایی قرآنی برای سر قبر,دعایی از پیامبر برای سر قبر,دعایی سر قبر میت تازه فوت شده,دعایی برای سر قبر اموات فوت شده

چه دعایی سر قبر بخوانیم,بهترین دعای سر قبر,دعا برای میت تازه فوت شده

سوره ها و دعاهای سر قبر

فاتحه خواندن بر سر قبر

خواندن فاتحه سر قبر موردیست که فکر می کنم نیازی به توضیح ندارد. خواندن فاتحه شامل خواندن سوره های حمد و توحید می شود. همچنین می توانید این دعا را هم قبل از قرائت فاتحه بخوانید:

اللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ.

استغفار برای اموات

استغفار برای اموات یعنی طلب رحمت و آمرزش از خداوند برای مرده که بسیار هم تاکید شده است.

امام صادق (علیه السلام): مرده به خاطر طلب رحمت و آمرزشی که برای او می شود شادمان می گردد، همان گونه که زنده بوسیله هدیه ای که به او می دهند، خوشحال می گردد.

استغفار، بی شک یکی از بهترین ذکرها برای اموات است.

پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم): هیچ مرد و زن مومن از اول روزگار تا روز قیامت نیست جز آنکه شفیع آن کسی است که در میان دعایش چنین بگوید: اللَّهُمَ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ.

گفتن ذکر استغفرالله ربی و اتوب الیه به نیابت از اموات، باعث شادی آنها می شود.

قرآن خواندن سر قبر

فاتحه ای که بالاتر گفتیم نیز یک نوع خواندن قرآن سر قبر است. شاید بگوئید “خُب این را که خودم هم می دانستم”؛ بله، حق با شماست ولی با اینحال خواندن بعضی از سوره ها برای سر قبر بیشتر توصیه شده است که شامل سوره های زیر می باشند:

سوره یس
سوره الرحمن
سوره جمعه
سوره نور
سوره ملک (تبارک)
سوره صافات
سوره احزاب
سوره قدر
سوره توحید

سوره هایی مثل قدر، یس، الرحمن، جمعه و ملک (تبارک) از بهترین سوره هایی هستند که سر مزار اموات می توان خواند.

روایاتی هم از نحوه خواندن بعضی از این سوره ها یا میزان ثواب آنها آمده که در زیر برایتان نقل می کنم:

از محمد بن احمد بن یحیی اشعری نقل شده که امام رضا (علیه السلام) فرموده اند: “هر کس نزد قبر برادر مومن خود برود و دست بر روى قبر بگذارد و هفت مرتبه سوره انا انزلناه (سوره قدر) بخواند در روز فزع اکبر (روز قیامت که روز ترس بزرگ است) ایمن خواهد بود. (در بعضی روایات نیز آمده که همین ثواب برای صاحب قبر نیز می باشد).

خواندن سوره حمد و سپس 7 مرتبه انا انزلناه (سوره قدر) و 3 مرتبه معوذتین (سوره های فلق و ناس) و 3 مرتبه آیت الکرسی.

فاتحه و سوره هایی مثل یس، الرحمن، ملک (تبارک) و قدر از جمله بهترین سوره های قرآن برای خواندن سر قبر هستند.

با توجه به احادیث بالا می بینید که خواندن سوره قدر بر سر مزار هم برای قاری و هم برای متوفی، ثواب بسیاری دارد.

در روایتی داریم هر کس در قبرستان، سوره یس را تلاوت کند، عذاب اهل قبر آن قبرستان کم می شود و به تعداد مردگان، ثواب برای قاری آن نوشته شود و بلاهای دنیا و عذاب های آخرت از او دفع گردد و به همین جهت این سوره را دافعه می نامند.

در روایتی داریم که خواندن سوره یس در قبرستان باعث کم شدن عذاب اهل آن قبرستان می شود.

امام صادق (علیه السلام) نقل شده: سوره تبارک (ملک) بالای سر قبر میت خوانده شود تا موجب رفع عذاب قبر از او گردد.

امام صادق (علیه السلام): چون در بین قبر‌ها هستی یازده مرتبه سوره توحید (قل هو الله) را قرائت کن و ثوابش را به روح آنان هدیه نما، زیرا کسی که این عمل را به جای آورد، خداوند به عدد همه مردگان ثواب و پاداش به او عنایت فرماید.

اینم ببین:  کیا از ختم صد هزار صلوات حاجت گرفتن,معجزه ۱۴ هزار صلوات برای حاجت

زیارت عاشورا

همه می دانیم که خواندن زیارت عاشورا چقدر ثواب دارد. احادیث زیادی در این زمینه هست طوری که می تواند یک مقاله مجزا باشد؛ اما اینجا به یکی از آنها اشاره می کنم:

از شیخ طوسی در کتاب مصباح نقل شده که حضرت باقر (علیه السلام) فرمودند: هر که زیارت کند حسین بن علی (علیه السلام) را در روز دهم محرم، تا آن که نزد قبر آن حضرت گریان شود، خدا را در روز قیامت با ثواب دو هزار حج و دو هزار عمره و دو هزار جهاد – که ثواب آن ها مثل ثواب کسی باشد که در خدمت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه طاهرین (علیهم السلام) حج و عمره و جهاد کند – ملاقات نماید.

راوی می پرسد: فدایت شوم، برای کسی که در شهرهای دور از کربلا زندگی می کند و امکان حضور در نزد قبر آن حضرت را ندارد، چه ثوابی است؟

حضرت فرمودند: هر گاه چنین باشد، به صحرا یا بر بالای بامی رود و به سوی قبر آن حضرت اشاره نماید و سلام عرض کند و در نفرین کردن بر قاتلین آن حضرت کوشش نماید و بعد از آن، دو رکعت نماز کند (و این اعمال را در اوایل روز، پیش از زوال آفتاب انجام دهد) سپس گریه کند بر حسین (علیه السلام) و کسانی را که در خانه اش هستند به گریستن بر آن حضرت امر کند و در خانه ی خود، مجلس عزاداری و اظهار جزع بر مصائب آن حضرت بر پا کند و به یکدیگر در مصیبت حسین (علیه السلام) تعزیت گویند؛ من برای ایشان بر خدا ضامنم، هر گاه این عمل را انجام دهند، به همه ی آن ثواب ها برسند.

با چاپ کتاب دعا برای اموات و هدیه آن به سایرین هر گاه از آن کتاب دعا استفاده شود، ثواب آن به متوفی و همچنین شما می رسد. کتاب دعاهای در قطع پالتویی مناسب پخش بر سر مزار هستند.

جالب است بدانید که بر اساس منابع، زیارت عاشورا حدیثی قدسی است که از جانب خداوند آمده است. از همینجا می توان فهمید ثواب خواندن آن تا چه حد زیاد است.

داستانی کوتاه که نشان می دهد خواندن زیارت عاشورا برای اموات می تواند باعث رهایی آنها از سختی در عالم برزخ شود.

حالا شاید بپرسید که “اینها به اموات چه ربطی دارد؟”؛ خُب مگر غیر از اینست که ما می توانیم مردگان را در هر کار خیری که انجام می دهیم، شریک کنیم؟ پس اینجا هم می توانیم آنها را در ثواب خواندن زیارت عاشورا با خود شریک کنیم. همانطور که در متنی که در عکس بالا هست می بینید، ثواب آن به آنها می رسد.

متن دعا برای میت تازه فوت شده

یکی از دعاهایی که برای اموات تازه فوت شده بسیار مورد تاکید است؛ خواندن ادعیه ای از صحیفه سجادیه است که برای میت ارزش معنوی و ثواب بسیار به همراه دارد.

۱- اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ عَبْدِک وَ رَسُولِک، وَ أَهْلِ بَیتِهِ الطَّاهِرِینَ، وَ اخْصُصْهُمْ بِأَفْضَلِ صَلَوَاتِک وَ رَحْمَتِک وَ بَرَکاتِک وَ سَلَامِک.

خداوندا بر محمّد بنده و فرستاده‌ات و بر خاندان پاکش درود فرست و آنان را به بهترین درود‌ها و رحمت و برکات و سلام خود مخصوص گردان.

۲- وَ اخْصُصِ اللَّهُمَّ وَالِدَی بِالْکرَامَةِ لَدَیک، وَ الصَّلَاةِ مِنْک، یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.

الهی پدر و مادر مرا به کرامت نزد خود و درود از سوی خود اختصاص ده،‌ ای مهربان‌ترین مهربانان.

۳- اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَلْهِمْنِی عِلْمَ مَا یجِبُ لَهُمَا عَلَی إِلْهَاماً، وَ اجْمَعْ لِی عِلْمَ ذَلِک کلِّهِ تَمَاماً، ثُمَّ اسْتَعْمِلْنِی بِمَا تُلْهِمُنِی مِنْهُ، وَ وَفِّقْنِی لِلنُّفُوذِ فِیمَا تُبَصِّرُنِی مِنْ عِلْمِهِ حَتَّی لَا یفُوتَنِی اسْتِعْمَالُ شَیءٍ عَلَّمْتَنِیهِ، وَ لَا تَثْقُلَ أَرْکانِی عَنِ الْحَفُوفِ فِیمَا أَلْهَمْتَنِیهِ.

خداوندا بر محمد و آلش درود فرست و دانش آنچه از حقوق ایشان که بر من لازم است به من الهام کن و دانش تمام آن واجبات را بدون کم و زیاد برایم فراهم نما، آنگاه مرا به آنچه در این زمینه به من الهام کرده‌ای به کار گیر و توفیقم ده تا نسبت به آنچه به من بصیرت می‌دهی اقدام کنم تا به کار بستن چیزی از آنچه به من تعلیم داده‌ای از دستم نرود و ارکان بدنم از خدمتی که مرا به آن ملهم فرموده‌ای احساس گرانی ننماید.

اینم ببین:  دعای طلب حاجات و دفع بلا ها برای روز پنج شنبه

۴- اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ کمَا شَرَّفْتَنَا بِهِ، وَ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، کمَا أَوْجَبْتَ لَنَا الْحَقَّ عَلَی الْخَلْقِ بِسَبَبِهِ.

خداوندا بر محمد و آلش درود فرست همان‌طور که ما را به وجودش سرافراز فرمودی و بر محمد و آلش درود فرست همان‌سان که به سبب آن حضرت، حقی از ما بر عهده مردم واجب نمودی.

۵- اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی أَهَابُهُمَا هَیبَةَ السُّلْطَانِ الْعَسُوفِ، وَ أَبَرُّهُمَا بِرَّ الْأُمِّ الرَّءُوفِ، وَ اجْعَلْ طَاعَتِی لِوَالِدَی وَ بِرِّی به هما أَقَرَّ لِعَینِی مِنْ رَقْدَةِ الْوَسْنَانِ، وَ أَثْلَجَ لِصَدْرِی مِنْ شَرْبَةِ الظَّمْآنِ حَتَّی أُوثِرَ عَلَی هَوَای هَوَاهُمَا، وَ أُقَدِّمَ عَلَی رِضَای رِضَاهُمَا وَ أَسْتَکثِرَ بِرَّهُمَا بی‌وَ إِنْ قَلَّ، وَ أَسْتَقِلَّ بِرِّی به هما وَ إِنْ کثُرَ.

خداوندا چنان کن که از هیبت پدر و مادرم، چون از هیبت سلطان خودکامه بیمناک باشم و به هر دو، چون مادری مهربان نیکی نمایم و اطاعت از آنان و نیکی به هر دوی آنان را در نظرم از لذّت خواب در چشم خواب آلوده شیرین‌تر و برای سوز سینه‌ام از شربت گوارا در ذائقه تشنه خنک‌تر گردان تا خواسته ایشان را بر خواسته خود ترجیح دهم و خرسندی آن دو را بر خرسندی خود مقدّم دارم و خوبی ایشان را در حق خود هرچند اندک باشد زیاد بینم و نیکویی خود را درباره ایشان گرچه بسیار باشد کم شمارم.

۶- اللَّهُمَّ خَفِّضْ لَهُمَا صَوْتِی، وَ أَطِبْ لَهُمَا کلَامِی، وَ أَلِنْ لَهُمَا عَرِیکتِی، وَ اعْطِفْ عَلَیهِمَا قَلْبِی، وَ صَیرْنِی به هما رَفِیقاً، وَ عَلَیهِمَا شَفِیقاً.

خداوندا صدایم را در محضر آنان ملایم کن، و گفتارم را بر آنان دلنشین فرما، و خویم را نسبت به آنان نرمی عنایت کن، و قلبم را بر هر دو مهربان ساز، و مرا نسبت به هر دو خوش رفتار و دلسوز قرار ده.

۷- اللَّهُمَّ اشْکرْ لَهُمَا تَرْبِیتِی، وَ أَثِبْهُمَا عَلَی تَکرِمَتِی، وَ احْفَظْ لَهُمَا مَا حَفِظَاهُ مِنِّی فِی صِغَرِی.

خداوندا هر دو را به پاس تربیت من جزای نیکو ده و در مقابل آنکه مرا گرامی داشتند جزای خیر عطا فرما و هرچه را در کودکی نسبت به من منظور داشته‌اند؛ در حق ایشان منظور کن.

۸- اللَّهُمَّ وَ مَا مَسَّهُمَا مِنِّی مِنْ أَذًی، أَوْ خَلَصَ إِلَیهِمَا عَنِّی مِنْ مَکرُوهٍ، أَوْ ضَاعَ قِبَلِی لَهُمَا مِنْ حَقٍّ فَاجْعَلْهُ حِطَّةً لِذُنُوبِهِمَا، وَ عُلُوّاً فِی دَرَجَاتِهِمَا، وَ زِیادَةً فِی حَسَنَاتِهِمَا، یا مُبَدِّلَ السَّیئَاتِ بِأَضْعَافِهَا مِنَ الْحَسَنَاتِ.

خداوندا اگر از جانب من آزاری به آنان رسیده یا از من کار ناخوشایندی دیده‌اند یا حقی از آنان به وسیله من از بین رفته، همه را موجب پاک شدن آنان از گناهانشان و مایه رفعت مقامشان و افزونی حسناتشان قرار ده، ‌ای که بدی‌ها را به چندین برابر به خوبی تبدیل می‌نمایی.

۹- اللَّهُمَّ وَ مَا تَعَدَّیا عَلَی فِیهِ مِنْ قَوْلٍ، أَوْ أَسْرَفَا عَلَی فِیهِ مِنْ فِعْلٍ، أَوْ ضَیعَاهُ لِی مِنْ حَقٍّ، أَوْ قَصَّرَا بی‌عَنْهُ مِنْ وَاجِبٍ فَقَدْ وَهَبْتُهُ لَهُمَا، وَ جُدْتُ بِهِ عَلَیهِمَا وَ رَغِبْتُ إِلَیک فِی وَضْعِ تَبِعَتِهِ عَنْهُمَا، فَإِنِّی لَا أَتَّهِمُهُمَا عَلَی نَفْسِی، وَ لَا أَسْتَبْطِئُهُمَا فِی بِرِّی، وَ لَا أَکرَهُ مَا تَوَلَّیاهُ مِنْ أَمْرِی یا رَبِّ.

الهی اگر در گفتار با من از اندازه بیرون رفته‌اند، یا در عملی نسبت به من زیاده‌روی نموده‌اند، یا حقی از من ضایع کرده‌اند، یا از وظیفه پدر و مادری در حق من کوتاهی نموده‌اند، حق خود را به آنان بخشیدم، و آن را برایشان نثار کردم و از تو می‌خواهم که وزر و وبال آن را از دوش آنان برداری، زیرا که من نسبت به خود آنان را در کوتاهی حق متهم نمی‌کنم و آنان را در مهربانی در حق خودم سهل انگار نمی‌دانم و از آنچه درباره‌ام انجام داده‌اند ناراضی نیستم‌ای پروردگار من؛

۱۰- فَهُمَا أَوْجَبُ حَقّاً عَلَی، وَ أَقْدَمُ إِحْسَاناً إِلَی، وَ أَعْظَمُ مِنَّةً لَدَی مِنْ أَنْ أُقَاصَّهُمَا بِعَدْلٍ، أَوْ أُجَازِیهُمَا عَلَی مِثْلٍ، أَینَ إِذاً- یا إِلَهِی- طُولُ شُغْلِهِمَا به تربیتی! وَ أَینَ شِدَّةُ تَعَبِهِمَا فِی حِرَاسَتِی! وَ أَینَ إِقْتَارُهُمَا عَلَی أَنْفُسِهِمَا لِلتَّوْسِعَةِ عَلَی!

زیرا رعایت حق آنان بر من واجب‌تر و احساسشان نسبت به من دیرینه‌تر و منّتشان بر من بیشتر از آن است که از آنان از روی عدل تقاص بکشم یا نسبت به ایشان معامله به مثل کنم، الهی اگر چنین کنم پس روزگار مدیدی که در تربیت من سپری کرده‌اند و رنج‌های زیادی که در نگاهداری من تحمّل نموده‌اند و آن همه که بر خود تنگ گرفتند تا زندگی مرا گشایشی باشد چه می‌شود؟

اینم ببین:  دعای رفع مشکلات اندوه گرفتاری ها و تلخی های زندگی

۱۱- هَیهَاتَ مَا یسْتَوْفِیانِ مِنِّی حَقَّهُمَا، وَ لَا أُدْرِک مَا یجِبُ عَلَی لَهُمَا، وَ لَا أَنَا بِقَاضٍ وَظِیفَةَ خِدْمَتِهِمَا، فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَعِنِّی یا خَیرَ مَنِ اسْتُعِینَ بِهِ، وَ وَفِّقْنِی یا أَهْدَی مَنْ رُغِبَ إِلَیهِ، وَ لَا تَجْعَلْنِی فِی أَهْلِ الْعُقُوقِ لِلْآبَاءِ وَ الْأُمَّهَاتِ یوْمَ تُجْزی کلُّ نَفْسٍ بِما کسَبَتْ وَ هُمْ لا یظْلَمُونَ.

بدون شک بعید است که بتوانند حق خود را از من دریافت دارند و من نمی‌توانم حقوقی را که بر عهده‌ام دارند تدارک نمایم و وظیفه خدمت آنان را بجای آورم، پس بر محمد و آلش درود فرست، وای بهترین کسی که از تو یاری جویند مرا یاری ده، وای راهنماینده ترکسی که به او روی آورده می‌شود مرا توفیق ده و در آن روز که همه بدون آنکه بر آنان ستم رود جزا می‌بینند مرا در زمره آنان که عاق پدر و مادرند قرار مده.

۱۲- اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ ذُرِّیتِهِ، وَ اخْصُصْ أَبَوَی بِأَفْضَلِ مَا خَصَصْتَ بِهِ آبَاءَ عِبَادِک الْمُؤْمِنِینَ وَ أُمَّهَاتِهِمْ، یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.

خداوندا بر محمد و آل او و نسل او درود فرست و پدر و مادرم را به بهترین چیزی که پدران و مادران بندگان با ایمانت را به آن مخصوص گرداندی مخصوص گردان، ‌ای مهربان‌ترین مهربانان.

۱۳- اللَّهُمَّ لَا تُنْسِنِی ذِکرَهُمَا فِی أَدْبَارِ صَلَوَاتِی، وَ فِی إِنًی مِنْ آنَاءِ لَیلِی، وَ فِی کلِّ سَاعَةٍ مِنْ سَاعَاتِ نَهَارِی.

ترجمه: خداوندا یاد آنان را در پس نمازهایم و در هیچ وقتی از اوقات شبم و ساعتی از ساعات روزم از صفحه قلبم مزدای.

۱۴- اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ اغْفِرْ لِی بِدُعَائِی لَهُمَا، وَ اغْفِرْ لَهُمَا بِبِرِّهِمَا بی‌مَغْفِرَةً حَتْماً، وَ ارْضَ عَنْهُمَا به شفاعتی لَهُمَا رِضًی عَزْماً، وَ بَلِّغْهُمَا بِالْکرَامَةِ مَوَاطِنَ السَّلَامَةِ.

خداوندا بر محمد و آلش درود فرست و مرا به برکات دعایی که برای آنان دارم بیامرز و آن دو را به سبب خوبی‌هایی که در حق من داشته‌اند مشمول غفران حتمی قرار ده و از آنان به شفاعت من از آنان به طور مسلّم خشنود شو و آنان را با کرامت به سر منزل سلامت برسان.

۱۵- اللَّهُمَّ وَ إِنْ سَبَقَتْ مَغْفِرَتُک لَهُمَا فَشَفِّعْهُمَا فِی، وَ إِنْ سَبَقَتْ مَغْفِرَتُک لِی فَشَفِّعْنِی فِیهِمَا حَتَّی نَجْتَمِعَ بِرَأْفَتِک فِی‌دار کرَامَتِک وَ مَحَلِّ مَغْفِرَتِک وَ رَحْمَتِک، إِنَّک ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ، وَ الْمَنِّ الْقَدِیمِ، وَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ.»

ترجمه: خداوندا اگر پدر و مادرم را پیش از من آمرزیده‌ای پس ایشان را شفیع من قرار ده و اگر مرا پیش از آنان مورد آمرزش قرار داده‌ای پس مرا شفیع ایشان کن، تا در پرتو مهربانی‌ات در سرای کرامت و جایگاه مغفرت و رحمتت گرد آییم؛ زیرا که تو صاحب فضل بزرگ و نعمت قدیمی و تو مهربان‌ترین مهربانانی.

دعا برای آرامش روح مرده

طبق روایات قرائت سوره حمد و قرائت 7 با سوره قدر تاثیرات مطلوبی در آرامش روح اموات خواهد داشت:

پس بخوانیم سوره حمد را:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ﴿۱﴾

به نام خداوند بخشنده و مهربان

الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ ﴿۲﴾

ستايش مخصوص خداوندي است كه پروردگار جهانيان است.

الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ﴿۳﴾

خداوندي كه بخشنده و بخشايشگر است (و رحمت عام و خاصش همه را رسيده).

مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ ﴿۴﴾

خدائي كه مالك روز جزاست.

إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ ﴿۵﴾

تنها تو را مي‏پرستيم و تنها از تو ياري مي جوئيم.

اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ ﴿۶﴾

ما را به راه راست هدايت فرما.

صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلَا الضَّالِّينَ ﴿۷﴾

راه آن ها كه بر آنان نعمت دادي نه آن ها كه بر ايشان غضب كردي و نه گمراهان!

اینک می خوانیم 7 مرتبه سوره قدر را:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

به نام خداوند رحمتگر مهربان

إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ ﴿۱﴾

ما [قرآن را] در شب قدر نازل كرديم (۱)

وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ ﴿۲﴾

و از شب قدر چه آگاهت كرد (۲)

لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ ﴿۳﴾

شب قدر از هزار ماه ارجمندتر است (۳)

تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ ﴿۴﴾

در آن [شب] فرشتگان با روح به فرمان پروردگارشان براى هر كارى [كه مقرر شده است] فرود آيند (۴)

سَلَامٌ هِيَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ ﴿۵﴾

[آن شب] تا دم صبح صلح و سلام است (۵)

برگرفته از دعا 786

**************************************

منبع : سایت دعا شفا سایت مرجع ذکر و دعا و آیات قرآنی

درباره‌ی سیّد محمد سیّدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *