آخرین خبرها

سوره آرامبخش برای خواب,آرامبخش ترین سوره قرآن قبل خواب

در این بخش از سایت ذکر و دعا و ختم و تعبیر خواب دعا شفا doashafa.com سوره آرامبخش برای خواب,آرامبخش ترین سوره قرآن قبل خواب را قرار دادیم . خواندن کدام یک از سوره های قرآنی قبل از خواب برای داشتن آرامش موثر است ؟ قبل از خواب چه سوره هایی برای آرامش بخوانیم تا خواب خوب و راحتی داشته باشیم . سایت ذکر و دعای دعا شفا …

,دعای آرامبخش,دعای آرامبخش صوتی,دعای آرامبخش قبل از خواب,دعای آرامبخش قلب,دعای آرامبخش برای خواب,دعای آرامبخش نوزاد,دعای آرامبخش دلها,دعای آرامبخش نوزاد صوتی,دعای آرامبخش روح,دعاهای آرامبخش,دانلود دعای آرامبخش صوتی,دعای ارامبخش قلب صوتی,دعای ارامبخش قبل از خواب صوتی,دعای ارامبخش موقع خواب,دعای آرامبخش اعصاب

سوره-آرامبخش-برای-خوابآرامبخش-ترین-سوره-قرآن-قبل-خواب سوره آرامبخش برای خواب,آرامبخش ترین سوره قرآن قبل خواب

سوره های آرامبخش قرآن,سوره های آرامبخش قبل از خواب,بهترین سوره های آرامبخش,خواندن سوره آرامبخش قبل از خواب,سوره سریع الاجابه آرامبخش,سوره قبل خواب مخصوص آرام شدن

سوره آرامبخش برای خواب,آرامبخش ترین سوره قرآن قبل خواب

در این شرایط سوره هایی در قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته که مسلمان ها با خواندن آن ها در هنگام خواب می توانند آرامش بیشتری به دست آورند.

در هر حال شما هر کار مستحبی را قبل از خواب انجام دهید در کسب آرامش مؤثر خواهد بود.

از صلوات غافل نباشید که حلّال مشکلات است؛ «دعای فرج» را زمزمه کنید و در نهایت در رختخواب کارهای روزتان را مرور نمایید. هرکدام اشتباه بوده سعی کنید جبران کنید و به فکر آن باشید که دیگر تکرار نشود و یا اگر قابل اصلاح است اصلاح کنید.

خود را به ایزد منان سپرده و گونه خود را بر زمین بگذارید و بگوید «الهی لا تکلنی الی نفسی طرفة عین ابدا» ؛ خداوندا مرا لحظه ای(چشم بر هم زدنی) به خودم وامگذار.

دعا هنگام خواب

1- گفتن سه بار تسبیحات اربعه .

2- سه بار خواندن سوره توحید.

3- چهارده بار صلوات به نیابت 14معصوم .

4- طلب مغفرت برای تمام مؤمنان و مردگان .

5- گفتن تسبیحات حضرت زهرا(سلام الله علیها) .

6- خواندن آیت الکرسی،فلق،ناس و کافرون .

7- خواندن این دعا که به منزله‌ی هزار نماز است:

یَفْعَلُ اللهُ ما یشاءُبِقُدْرَتِهِ وَ یَحْکُمُ ما یُریدُ بِعِزَّتِهِ

ذکر هنگام خواب از قول امام صادق علیه‌السلام

امام صادق (علیه السلام) فرمودند: کسی که هنگام خواب سه بار ذکر زیر را بگوید، مانند روزی که از مادر متولد شده است ، از گناهان بیرون می‌آید:

«الحمد لله الذی علا فقهر، و الحمد لله الذی بطن فخبر،

اعمال قبل از خواب حضرت زهرا(سلام الله علیها)

شبی حضرت زهرا (سلام الله علیها)رختخواب خود را پهن کرده بود و می‌خواست بخوابد که حضرت رسول (صلی الله علیه و آ له) بر وی وارد شد ،و فرمود :ای فاطمه ، نخواب مگر اینکه چهار عمل بجا آوری :اول آنکه قرآن را ختم کنی، دوم اینکه پیامبران را شفیعان خود گردانی ، سوم اینکه مؤمنین را از خود خوشنود کنی ، چهارم اینکه حج و عمره بجا آوری.

حضرت این را فرمود و مشغول نماز شد. حضرت زهرا (سلام الله علیها) صبر کرد تا نماز خود را تمام کرد .سپس فرمودند :یا رسول الله به چهار چیز امر فرمودی که من در این وقت ،قدرت ندارم آن‌ها را انجام دهم.

حضرت تبسم کرد و فرمود :هر گاه سه مرتبه قل هو الله احد بخوانی مثل آن است که ختم قرآن کردی و هر گاه صلوات بفرستی بر من وبر پیامبران قبل از من،در روز قیامت ما شفیعان تو خواهیم بود ،و هر گاه برای مؤمنین استغفار کنی همه آنان از تو خشنود می‌شوند ،و هر گاه بگویی «سبحان الله و الحمدالله و لا اله الا الله و الله اکبر »،مثل آن است که حج و عمره انجام دادی .”بهجة/ ج1/ص 304 “

اعمال مستحبی دیگر قبل از خواب

1) سوره تکاثر

از مولایمان امام صادق (علیه‌السلام) روایت است که فرموده‌اند : هرکس در هنگام خواب سوره” الهاکم التکاثر” را بخواند از فتنه و عذاب قبر ایمن می‌گردد.

هر کس 3 مرتبه بگوید ” اعوذبالله من الشیطان الرجیم ” و 3 آیه آخر سوره حشر از ” لو انزلنا” بخواند 70 هزار ملک برتی او دعا می‌کنند تا روز شود و اگر مرد شهید محسوب می‌شود.

2) سوره ملک

کسی که این سوره را قبل از خواب بخواند پیوسته در امان خدا می‌باشد تا صبح شود و در امان خدا می‌باشد در روز قیامت تا داخل بهشت شود (ثواب ان را به رفتگان خود هدیه دهید ). هر کس سوره “سجده”(الم تنزیل) و ” ملک” را بخواند برای او از اجر مثل شب قدر می‌باشد.

3) سوره واقعه

روایت است هر کس این سوره را قبل از خواب بخواند خداوند را ملاقات نماید در حالی که صورتش مانند ماه شب 14 است (همچنین این سوره برای ثروت نیز است)

4) سوره الرحمن

کسی که سوره |”الرحمن” را بخواند و هر مرتبه که به (( فبای الاء ربکما تکذبون)) می‌رسد بگوید :((لا به شی من الایک رب اکذب)) پس اگر در شبش مرد شهید از دنیا رفته.

5) سوره محمد

ابداً دچار شکی در دین نمی‌شود فقیر نمی‌شود و هنگامی که مرد خداوند 1000 ملک را در قبر او موکل می‌فرماید تا نماز گذارند و ثواب نمازشان برای او باشد.

6) سوره یس

خداوند 1000 ملک را موکل می‌کند تا او را از شر شیطان حفظ کند و اگر در ان روز از دنیا برود داخل بهشت شود و هنگام غسل او 30 هزار ملک برت او طلب مغفرت نمایند و او را به سوی قبرش تشییع کنند . قبرش را تا جایی که چشم دید دارد برای او فراخ کنند و از عذاب قبر ایمن گرداند و پیوسته نوری از قبر او به طرف اسمان ساطع شود تا آنکه خدا او را از قبرش خارج کند و هیچ کسی اندازه او به خدا نزدیک نمی‌شود مگر ملایک مقرب و پیامبران . خدا می‌فرماید ای بنده من شفاعت کن قبول شفاعت می‌نمایم ……..

7)هر کس 3 مرتبه بگوید ” اعوذبالله من الشیطان الرجیم ” و 3 آیه آخر سوره حشر از ” لو انزلنا” بخواند 70 هزار ملک برتی او دعا می‌کنند تا روز شود و اگر مرد شهید محسوب می‌شود.

8) با وضو بخواب و 4 بار آیه الکرسی را بخوان.

کسب آرامش در زندگی شخصی و مشترک و رفع مشکلات با آیات الهی

اذکار و آیات الهی که در ادامه به نقل از انبیاء و امامان بیان می کنیم سبب کسب آرامش در زندگی شخصی و مشترک و رفع مشکلات می شود.

انسان، بی‏نهایت طلب است و کمال مطلق می‏خواهد ولی چون هر چیزی غیر از خداوند محدود است و وجود عارضی دارد، دل را آرام نمی‏گرداند. نماز، ذکر الهی مایه آرامش است.

«وَ أَقِمِ الصَّلاةَ لِذِکْرِی» (الَّذِینَ آمَنُوا وَ تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِکْرِ اللَّهِ أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ ) سوره الرعد:آیه 28

(هدایت شدگان) کسانی هستند که ایمان آورده و دلهایشان به یاد خدا آرام می‏گیرد. بدانید که تنها با یاد خدا دلها آرام می‏گیرد.

کسی که از یاد خدا غافل است، آرامش ندارد و زندگی بدون آرامش زندگی نکبت باری است.

« وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنکًا وَنَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَعْمَی »

در روایتی از رسول اکرم (صلی الله و علیه و آله) می خوانیم:

فَإِنَّهُ مَن أقبَلَ إلَی اللهِ بِقَلبِهِ جَعَلَ اللهُ قُلوبَ العِبادِ مُنقادَةً إلَیهِ بِالمَوَدَّةِ وَالرَّحمَةِ

اگر شما خود را از هموم دنیا فارغ ساختید، به سوی خدا اقبال کرده اید و اگر این چنین شد، خداوند قلوب مردم را متوجه شما کرده و محبوب دل ها می شوید.

امام صادق (ع) فرموده است:

اینم ببین:  دعا برای سفر رفتن یکی از عزیزان و سلامتی او

در شگفتم برای کسی که از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار کلمه پناه نمی برد!

1. فردی که ترس بر او غلبه کرده است به ذکر ” حسبنا الله و نعم الوکیل” سوره آل عمران آیه 171 پناه ببرد.

2. افراد اندوهگین به ذکر ” لا اله انت سبحانک انی کنت من الظالمین ” سوره مبارکه انبیا آیه 87 پناه ببرند.

3. افرادی که مورد حیله و مکر قرار گرفته اند به ذکر” افوض امری الی الله، ان الله بصیر بالعباد” سوره مبارکه غافر آیه 44 پناه ببرند.

4. برای کسانی که خواستار دنیا و زیبایی های دنیا هستند بهتر است به ذکر ” ماشاءالله لاحول و لاقوه الا بالله” سوره مبارکه کهف آیه 39 پناه ببرند.

سوره حمد درمان همه آلام جسمی و روحی

امام صادق علیه السلام فرمودند: سوره ی «حمد» سوره ای است که ابتدایش «حمد» خدا و وسطش «اخلاص» و آخرش دعا است.

«صادق آل‎ عبا» فرمود: «چنان‎چه بر مرده‎ای 70 بار سوره حمد خواندید و زنده شد تعجب نکنید.» (اصول کافی)

از سلمة بن محمد نقل است که گفت:از امام صادق علیه السلام شنیدم که فرمود:

کسی که سوره حمد، او را شفا نبخشد، چیزی او را شفا نمی بخشد. (خواص القرآن، ص48)

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم فرمود:

فضیلت سوره حمد مانند فضیلت حاملان عرش است، هر کس آن را قرائت کند، ثوابی مانند ثواب حاملان عرش به او داده می شود. (مستدرک الوسائل، ج4، ص330)

کدام سوره قرآن باعث معجزه در زندگی می‌شود؟

یکی از خاص ترین مواردی که اشاره شده ، این روایت است که از پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم شنیدم که فرمود:به تحقیق خدای متعال به من گفته:ای محمد به تو هفت آیه از مثانی و قرآن عظیم داده ایم. پس فاتحه الکتاب را جدا کرد و بر من منت گذاشت آن را در برابر قرآن عظیم قرار داد».

در روایتی رسول خدا صلی الله علیه و آله آمده است:

اگر سوره حمد را در یک کفه میزان و باقی سوره های قرآن را در کفه دیگر قرار دهند، سوره «حمد» هفت برابر سنگین تر است. (مجمع البیان، ج1، ص36 )

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:

هرکس سوره حمد را قرائت کند خداوند به عدد خواندن تمام کتاب هایی که از آسمان نازل شده به او ثواب و پاداش عنایت می فرماید. (الاختصاص، ص39)

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:

سوره حمد بر هیچ دردی خوانده نشد مگر اینکه دردش آرام می گیرد (قرآن درمانی روحی و جسمی ،ص 62) و…

امیرالمومنین علیه السلام فرمود:

از پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم شنیدم که فرمود:به تحقیق خدای متعال به من گفته:ای محمد به تو هفت آیه از مثانی و قرآن عظیم داده ایم. پس فاتحه الکتاب را جدا کرد و بر من منت گذاشت آن را در برابر قرآن عظیم قرار داد.»

دعا برای رفع و دفع ترس و وحشت

فردی نزد امام جعفر صادق علیه السلام رفت و گفت:زمان تنهایی وحشت زده می شوم و غم و اندوه مرا فرا می گیرد ولی در بین مردم چنین حسی ندارم.

امام فرمود:

در ابتدا دستت بر روی قلبت بگذار و بگو:بسم الله.

بعد دستت را بر روی قلبت کشیده و 7 مرتبه بگو:

أَعُوذُ بِعِزَّةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِقُدْرَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِرَحْمَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِجَلَالِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِعَظَمَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِجَمْعِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِرَسُولِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِأَسْمَاءِ اللَّهِ مِنْ شَرِّ مَا أَحْذَرُ وَ مِنْ شَرِّ مَا أَخَافُ عَلَی نَفْسِی

آن شخص آن چنین کرد و بعد گفت به لطف خدای متعال ترس و وحشت از من زدوده شد و به آرامش رسیدم. (بحار الانوار ج 95 ص 138)

,آرامبخش خواب آور,قرص آرامبخش خواب آور,قرص آرامبخش خواب آور بدون نسخه,آرامبخش بدون خواب آور,آرامبخش و خواب آور گیاهی,قرص های آرامبخش خواب آور,قرص آرامبخش و خواب آور قوی,عرقیات آرامبخش و خواب آور,قرص آرامبخش بدون خواب آوری,آرامبخش غیر خواب آور,آرامبخش خواب,موسيقي ارامبخش خواب,آهنگ آرامبخش خواب,اهنگ آرامبخش خواب اور طولانی,اهنگ آرامبخش خواب اور,امپول ارامبخش خواب اور,موزیک آرامبخش خواب اور,گیاهان آرامبخش خواب اور,موسیقی آرامبخش خواب عمیق,موسیقی آرامبخش برای خواب,موسیقی ارامبخش برای خواب عمیق,موسیقی آرامبخش برای خواب نوزاد,موسیقی آرامبخش مخصوص خواب,موسیقی آرامبخش برای خواب کودک,موسیقی آرامبخش و خواب آور,موسیقی آرامبخش بی کلام برای خواب,اهنگ آرامبخش خواب نوزاد,آهنگ آرامبخش خواب بی کلام,آهنگ آرامبخش خواب با صداي باران,موزیک آرامبخش خواب,آهنگ آرامبخش برای خواب عمیق,آهنگ آرامبخش خواب کودک,قرص آرامبخش خواب آور نباشد,قرص آرامبخش که خواب آور نباشد,قرص آرامبخش و خواب آور بدون عوارض,قرص آرامبخش بدون خواب آور,قرص ارامبخش قوی خواب اور,امپول ارامبخش و خواب اور,گياهان آرامبخش و خواب آور,گیاه آرامبخش و خواب آور,گیاهان دارویی ارامبخش و خواب اور,داروی گیاهی آرامبخش خواب آور

اینم ببین:  دعایی که حضرت زهرا ضامن اجابتش است جهت روا شدن حاجات تضمینی

برگرفته از دعا سایت

**************************************

منبع : سایت دعا شفا سایت مرجع ذکر و دعا و آیات قرآنی

درباره‌ی سیّد محمد سیّدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *