آخرین خبرها

زمان حکاکی شرف الشمس ۱۴۰۳,شرف الشمس سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟

در این بخش از سایت ذکر و دعا و ختم و تعبیر خواب دعا شفا doashafa.com زمان حکاکی شرف الشمس ۱۴۰۳,شرف الشمس سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟ را قرار دادیم . تاریخ و زمان دقیق شروع شرف الشمس سال ۱۴۰۳ و تاریخ و روز پایان شرف الشمس سال 1403 . حکاکی و نوشتن دعای شرف الشمس در تاریخ 19 فروردین شروع و 1 روز بعد 20 فروردین به پایان می رسد . نوشتن و حکاکی بر روی سنگ عقیق زرد آداب و شرایطی دارد که موقع نوشتن شرف الشمس ۱۴۰۳ باید رعایت شود …

زمان-حکاکی-شرف-الشمس-۱۴۰۳شرف-الشمس-سال-۱۴۰۳-چه-روزی-است؟ زمان حکاکی شرف الشمس ۱۴۰۳,شرف الشمس سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟

نوشتن دعای شرف الشمس ۱۴۰۳,تاریخ و زمان حکاکی شرف الشمس ۱۴۰۳,شرف الشمس ۱۴۰۳ چه روزی نوسته می شود,آداب و شرایط نوشتن شرف الشمس ۱۴۰۳

زمان حکاکی شرف الشمس ۱۴۰۳,شرف الشمس سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟

در سال 1403 ساعت دقیق شروع حکاکی روز شرف الشمس به افق تهران ساعت 08 و 19 دقیقه دوشنبه 20 فروردین و پایان شرف الشمس روز سه شنبه 21 فروردین ساعت 08 و 46 دقیقه است.

آیا میدانید روز شرف الشمس چه روزی است؟ زمان دقیق و تاریخ شرف الشمس 1403 چه روز و ساعتی است؟

در صورتی که نگین شرف الشمسی که خریداری می‌کنید در زمان مقرر در روز شرف الشمس حکاکی نشده باشد فاقد اعتبار است و خواصی برای آن وجود ندارد. محدود بودن زمان نوشتن دعای شرف الشمس بر اهمیت دانستن زمان دقیق شرف الشمس 1403 و هر سال دیگری می‌افزاید. به عبارتی تمام نگین های شرف الشمسی که در طول سال مورد استفاده قرار می‌گیرند باید در زمان محدود و تعیین شده در روز شرف الشمس 1403 که به وسیله تقویم نجومی تعیین می‌گردد حکاکی شوند.

در صورت ندانستن ساعت شرف شمس 32 و روز دقیق شرف شمس 1403 ممکن است نگین های نامعتبری که در بازار به فروش می‌روند به عنوان نگین معتبر به شما فروخته شود (هرچند این اتفاق بسیار کم می‌افتد) از همین رو این سوال برای بسیاری از افراد پیش می‌آید که روز شرف الشمس چه روزی است و ساعات دقیق آن کدام است؟ نوشتن این دعا دارای آداب و نماز مخصوص خود است؛ برای دانستن زمان دقیق شرف الشمس 1403 و نحوه نوشتن، آداب و نماز آن، در این مقاله همراه ما باشید…

ساعت و روز دقیق شرف الشمس سال 1403 چه زمانی است؟

اینم ببین:  خرید انگشتر شرف الشمس سال 1400- ثبت نام و سفارش شرف الشمس 1400

چندین تقویم نجومی وجود دارد که به کمک آن می‌توان فهمید که روز شرف الشمس چه روزی است و بهترین ساعت شرف شمس 1403 چه زمانی است. از معتبرترین آن‌ها استخراج شده توسط دانشمند معظم آقای مصطفی گلپایگانی کارشناس ارشد نجوم و همکار استاد منصور نجومی ابن مرحوم منجم باشی شیرازی می‌باشد. بنابراین این تقویم نجومی:

در سال 1403 ساعت دقیق شروع حکاکی روز شرف الشمس به افق تهران ساعت 08 و 19 دقیقه دوشنبه 20 فروردین و پایان شرف الشمس روز سه شنبه 21 فروردین ساعت 08 و 46 دقیقه است.

این بدین معناست که تنها حکاکی هایی در سال 1403 اعتبار دارند که فقط در این زمان حکاکی شده‌باشند و در صورتی که حکاکی در زمان نوشتن شرف شمس خارج از ساعت شرف الشمس 32 انجام شوند فاقد اعتبار است. فروشگاه اینترنتی شرف‌آنلاین حکاکی های مزبور را صرفا براساس تقویم‌های نجومی معتبر و در ساعات مقرر انجام می‌دهد. روز شرف الشمس 1403 مصادف با ساعات پر برکت ماه مبارک رمضان است که به امید خدا با میمنت و مبارکی همراه است. در ادامه درباره‌ی تقویم نجومی بحث بیشتری خواهیم کرد.

ساعت و روز شرف الشمس سال‌های قبل

ساعت دقیق و مناسب شروع حکاکی روز شرف الشمس 1402 به افق تهران ساعت 16 و 27 دقیقه روز یک شنبه 20 فروردین و پایان شرف الشمس روز یک شنبه 20 فروردین ساعت 23 و 27 دقیقه بود.

در سال 1401 ساعت دقیق شروع روز شرف الشمس به افق تهران ساعت 20 و 43 دقیقه جمعه 19 فروردین و پایان شرف الشمس روز شنبه 20 فروردین ساعت 21 و 9 دقیقه بود.

در سال 1400 روز ساعت شرف الشمس مصادف با ساعت 14 و 53 دقیقه پنج شنبه 19 فروردین و پایان ساعت شرف شمس روز جمعه 20 فروردین ساعت 15 و 20 دقیقه بود.

در سال 1399 روز شمس الشموس مصادف با ساعت 13 و 23 دقیقه سه شنبه 19 فروردین و پایان شرف الشمس روز چهارشنبه 20 فروردین ساعت 13 و 49 دقیقه بود.

چگونگی استخراج روز شرف الشمس 1403 از تقویم نجومی

تقویم نجومی، تقویمی (calendar) است که بجز اطلاعات یک تقویم معمولی، دارای اطلاعات کاربردی دیگری برای اخترشناسان است. با استفاده از اطلاعات تقویم نجومی می‌توان برای هر روز از سال، مکان سیارات، ماه، خورشید و ستاره‌های درخشان‌تر را مشخص کرد و کمک می‌کند که بفهمیم روز شرف الشمس چه روزی است و ساعت شرف الشمس 1403 چه موقعی است؛ به عنوان مثال می‌توان برای تعیین روز شرف الشمس سال 1403 اطلاعات مربوط به ورود شمس به موضع شرف سال 1403 و خروج آن از این موضع را از این گونه تقویم‌ها استخراج کرد.

اینم ببین:  خرید انگشتر شرف الشمس سال 1400- ثبت نام و سفارش شرف الشمس 1400

یک تقویم نجومی می‌تواند حاوی اطلاعاتی درباره طلوع و غروب آفتاب و یا جزئیات خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی باشد که باعث فهمیدن بهترین زمان نوشتن شرف شمس نیز خواهد شد. همچنین تقویم نجومی اطلاعات مفیدی درباره‌ی زمان جذر و مد نیز در اختیار می‌گذارد. اطلاعات ورود و خروج خورشید به موضع دعای شرف شمس 1403 از تقویم نجومی سال 1403 گردآوری شده توسط آقای مصطفی گلپایگانی استخراج شده‌است.

از نظر منجمین روز شرف الشمس چه روزی است؟

آیا می‌دانید از نظر منجمان روز شرف الشمس چه روزی است؟ بر مبنای علم اخترشناسی، سیارات موجود هفتگانه (بر طبق این علم خورشید هم جزو سیارات محسوب می‌شود) هر کدام در جایگاهی از دایره البروج به نهایت قدرتشان می‌رسند که به این حالت موضع شرف آن سیاره نیز گفته می‌شود. اوج قدرت برای خورشید در میان سیارات هفتگانه در برج حمل روی می‌دهد. بر مبنای ستاره شناسی اسلامی اوج قدرت خورشید در برج حمل در 19 درجه اتفاق می‌افتد که این زمان از گذشته معادل 19 فروردین بوده‌است و این زمان دقیق شرف الشمس و به اصطلاح همان ساعت حکاکی دعای شرف شمس است.

این روز زمان دقیق شرف الشمس برای ذخیره سازی انرژی خورشید در شی ای است. این انرژی برای سلامت و ثروتمند شدن و موفق یودن مفید است و با ذخیره کردن آن می‌توان آن را در تمام مدت سال به همراه داشت. بر طبق مطالب گفته شده در کتاب های کهن مانند “السحاب اللئالی” نوشته شده توسط سید عبدالله بوشهری دعای شرف الشمس جزو علوم غریبه بوده و در از بین بردن فقر، حفظ سلامت صاحبش هم از مریضی‌ها و هم از آسیب جانوران، سلامت یافتن از بلاها و بدست آوردن جایگاه رفیع و سربلندی موثر است.

نظر منجمان برای حکاکی شرف الشمس

دلیل اهمیت روز شرف شمس چیست؟ منجمان بر این باورند که روز شرف الشمس و زمان شرف الشمس 1403 (و به طور کلی هر سال دیگری) بر اساس محاسبات اخترشناسی، روز پر برکت و خوش یمنی است و ساعات ویژه‌ای در این روز وجود دارد که خورشید در عالی‌ترین موقعیت خود در کهکشان نسبت به باقی سال قرار می‌گیرد. در این حالت یعنی در زمان دقیق شرف الشمس 1403 و هرسال دیگری خواص این دعا نهایت تاثیر خود را بر روی شخصی که آن را با خود به همراه داشته باشد می‌گذارد و باعث نفع و سعادت برای آن شخص می‌شود. از جمله مهم‌ترین خواص آن می‌توان به دعای شرف الشمس برای رزق و روزی و همچنین خاصیت دعای شرف الشمس برای حاجت اشاره نمود.

اینم ببین:  خرید انگشتر شرف الشمس سال 1400- ثبت نام و سفارش شرف الشمس 1400

بر طبق کتاب التفهیم نوشته‌ی ابوریحان بیرونی که در قسمتی از آن در مورد شرف سیارات مطالبی بیان شده، زمان نوشتن شرف شمس 19 فروردین، در واقع روزیست که خورشید در موضع 19 درجه‌ای از برج حمل قرار می‌گیرد که این روز مصادف با نوزدهم فروردین می‌شود که دعای شرف شمس حکاکی می‌شود و بهترین زمان نوشتن دعای شرف الشمس 1403 می‌باشد.

اهمیت روز شرف الشمس برای حکاکی انگشتر

شرف الشمس یک ذکر ویژه و پرسود است و متشکل از 13 کلمه اعظم پروردگار در کتب الهی است (5 کلمه از قرآن مجید، 4 کلمه از تورات و 4 کلمه از انجیل) که به صورت حروف رمزی حکاکی می‌شود. برای مشاهده متن دعای شرف الشمس که به صورت حروف رمزی است کلیک کنید. باور عموم مردم بر این است که شرف شمس نوعی سنگ است اما در واقع نه سنگ است نه دعا! بلکه یک پدیده نجومی است که بالاتر به صورت مفصل توضیح داده شد. اما در بین عموم مردم به دعای ویژه‌ای گفته می‌شود که در این روز خاص پشت سنگ عقیق زرد حکاکی می‌شود و دارای آداب ویژه‌ای نیز می‌باشد. این دعا در محصولات زیادی مانند انگشتر شرف الشمس که بسیار پرطرفدار است یا گردنبند شرف شمس زنانه و مردانه و دستبند شرف الشمس و حتی در نیم ست شرف الشمس به کار برده می‌شود. البته در مورد آداب دعای شرف الشمس مسائل زیادی مطرح شده که اندکی از آنها با خرافه در آمیخته است.

برگرفته از دعا 786

**************************************

منبع : سایت دعا شفا سایت مرجع ذکر و دعا و آیات قرآنی

درباره‌ی سیّد محمد سیّدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *