آخرین خبرها

ذکر و دعای مستجاب شدن دعاها و حاجات سریع الاجابه 100 درصد تضمینی و مجرب

در این بخش از سایت ذکر و دعا و ختم و تعبیر خواب دعا شفا doashafa.com ذکر و دعای مستجاب شدن دعاها و حاجات سریع الاجابه 100 درصد تضمینی و مجرب را قرار دادیم . این ذکر و دعا را می توان یکی از بهترین و مجرب ترین ذکر و دعاهای مستجابت شدن حاجات و خواسته و دعاها به حساب اورد . جهت مستجاب شدن فوری و سریع و تضمینی حاجات و دعاها از ذکر و دعای زیر غافل نشوید معجزه می کند …

ذکر-و-دعای-مستجاب-شدن-دعاها-و-حاجات-سریع-الاجابه-100-درصد-تضمینی-و-مجرب ذکر و دعای مستجاب شدن دعاها و حاجات سریع الاجابه 100 درصد تضمینی و مجرب

ذکر مجرب مستجاب شدن دعاها,دعای مستجاب شدن دعاها,دعای سریع الاجابه مستجاب شدن حاجات,ذکر برای مستجاب شدن سریع دعاها,بهترین ذکر مستجاب شدن حاجات و دعاها

ذکر و دعای مستجاب شدن دعاها و حاجات سریع الاجابه 100 درصد تضمینی و مجرب

مستجاب الدعوه شدن

جهت این که بخواهد مستجاب الدعوه شود نیت کند هر روز 66 بار بگوید :

  المجیب

و در اخر این دعا را بخواند

اِسْتَجِبْ دَعواتی کُلَّها یا ذالجلال و الااکرام

همه ی دعاهای او مستجاب می گردد

منبع : بحرالغرائب ص 84

مستجاب الدعوة به کسی گفته می‌شود که دعاهای او پذیرفته می‌شود. در روایات، دعای والدین در حق فرزندان، دعای مظلوم علیه ظالم، دعای امام و پیشوای عادل در حق مردم خود و دعای مؤمن در حق برادر مؤمن خود از جمله دعاهایی دانسته شده که رد نخواهد شد.

آیات و روایات، استجابت دعا را مشروط به رعایت برخی امور مانند همسوبودن نیت قلبی و زبان در دعا، چشم‌پوشی و قطع امید از غیر خداوند و شناخت خدا دانسته‌اند. همچنین برخی رفتارها مانند گناه، حرام‌خوری، و ترک امر به معروف و نهی از منکر از موانع استجابت دعا معرفی شده‌اند.

اینم ببین:  دعا و نماز مجرب برای انجام کار ها به بهترین شکل ممکن

استجابت دعا به زمان و مکان خاصی محدود نشده؛ اما بنا بر روایات، دعا کردن در برخی از زمان‌ها مانند روز عرفه و شب قدر و نیز برخی از مکان‌ها همچون کنار کعبه، اطراف قبر پیامبر(ص) و نزد قبر امامان معصوم و به‌ویژه زیر قبه امام حسین(ع) به اجابت نزدیکتر است.

وعده الهی

استجابت دعا به‌معنای پاسخ دادن و پذیرفتن درخواست است.خداوند به بندگان خود در چند آیه از قرآن وعده استجابت دعا داده است.«مجیب» به‌معنای اجابت‌کننده درخواست بندگان از اسماء الهی است.

به گفته علامه طباطبایی استجابت دعا امری همیشگی در زندگی انسان است.

اما وعده استجابت دعا نباید جایگزین تلاش انسان برای رسیدن به اهداف و منجر به کنار گذاشتن اسباب ظاهری و مختل شدن مسیر طبیعی زندگی او شود

اسباب و شرایط

استجابت دعا در آیات و روایات مشروط به رعایت برخی از شروط و آماده کردن اسباب آن شده است. برخی از آنها عبارتند از:

همسویی زبان و قلب در دعا:

در قرآن استجابت دعای بندگان امری قطعی دانسته است به این شرط که با دعای حقیقی خدا را بخوانند.

علامه طباطبایی دعای حقیقی را به خواندن خدا همزمان با قلب و زبان تفسیر کرده است

همچنین از امام علی(ع) نقل شده خداوند دعایی که با غفلت دل همراه باشد را مستجاب نمی‌کند.

انقطاع از غیر خدا:

دل کندن از اسباب ظاهری و خیالی و خواندن خداوند از روی اخلاص، چراکه خداوند در آیه ۱۸۶ سوره بقره طلب کردن بندگان را فقط به خود مستند کرده است

دعا همراه با شناخت خدا:

بر پایه روایتی امام صادق(ع) در پاسخ گروهی که از مستجاب نشدن دعا سؤال کردند، نداشتن شناخت و معرفت نسبت به شخصی که خوانده می‌شود را، دلیل عدم اجابت دعا بیان کرد.

اینم ببین:  دعای رزق امام جواد برای رفع مشکلات مالی 100 درصد تضمینی و مجرب

خضوع و خشوع:

آیه ۵۵ سوره اعراف خواندن خدا را با حالت حاضعانه و خاشعانه از مؤمنان طلب می‌کند. امام صادق(ع) نیز یکی از زمان‌های استجابت دعا را موقعی می‌داند که شخص با چشمانی اشکبار، بدنی لرزان و قلبی شکسته مقابل خداوند بایستد.

دعا همراه با عمل صالح:

برای استجابت دعا، انجام عمل صالح و به‌ویژه دادن صدقه سفارش شده است.

در قرآن خداوند به کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام می‌دهند وعده اجابت درخواست آنان را داده است

دعا در جمع مؤمنان:

در روایتی از امام صادق(ع) آمده است، هیچ جماعت چهل نفری از مؤمنان نیستند که به درگاه خداوند دعا کنند و خدا دعای آنان را رد کند و خود ایشان نیز هنگام مشکلات، خانواده و فرزندان خود را جمع کرده، دعا می‌کرد و آن‌ها آمین می‌گفتند

پیشی گرفتن در دعا:

دعا کردن پیش از آن که گرفتاری و سختی پیش بیاید یعنی در دوران آسایش و سلامتی؛ دارای آثاری است مانند: استجابت دعا، پیشگیری از بلاء، رفع نیاز مندی‌ها هنگام سختی.

بر اساس روایتی از امام صادق (ع) هر کسی پیش از گرفتارشدن به بلا دعا کند هنگام مبتلا شدن دعایش مستجاب شود و فرشتگان با شنیدن صدای او می گویند: صدایی آشناست ودعایش رد نمی‌شود و هر کس در دعا پیشی نگیرد( و فقط هنگام گرفتاری و بلا دعا کند) دعایش مستجاب نمی‌شود و وقتی دعا می‌کند فرشتگان می‌گویند: این صدا ناآشناست و ما آن را نمی‌شناسیم.

در روایت دیگری از امام صادق(ع)است که کسی که در راحتی و آسایش بسیار اهل دعا نباشد و تنها هنگام گرفتار شدن به بلا دعا کند به او گفته می‌شود که تا پیش از امروز کجا بودی؟! (أَيْنَ كُنْتَ قَبْلَ الْيَوْمِ)

اینم ببین:  دعای جلب محبت و زیاد شدن عشق در روابط زناشویی

فراوان دعا کردن هنگام آسایش: امام صادق(ع) در روایتی فرموده هر کسی دوست دارد که در سختی‌ها دعایش مستجاب شود باید که در راحتی، فراوان دعا کند.

برگرفته از دعا 786

**************************************

منبع : سایت دعا شفا سایت مرجع ذکر و دعا و آیات قرآنی

درباره‌ی سیّد محمد سیّدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *