آخرین خبرها

دعا برای هدایت الهی و عبور از خطرات و سختی ها

امروز و در این پست از مطالب سایت دعا شفا قصد داریم به شما عزیزان دعا برای هدایت الهی و عبور از خطرات و سختی ها را شرح دهیم که در واقع سبب می شوند در صورتی که درگیر بلا ها و مشکلات ریز و درشت زیادی در زندگانی هستید موفق تر پیش بروید.

032687063037 دعا برای هدایت الهی و عبور از خطرات و سختی ها

دعای هدایت فرزند,دعای برای هدایت فرزند,دعا برای هدایت فرزند,دعا برای هدایت فرزندان,دعا جهت هدایت فرزند,دعا براي هدايت فرزندان,دعا جهت هدایت فرزندان,دعا براي هدايت فرزند,دعای مادر برای هدایت فرزند,دعا هدایت فرزند

دعا برای هدایت الهی و عبور از خطرات و سختی ها

رَبَّنا آتِنا مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَةً وَ هَیِّی لَنا مِنْ أَمْرِنا رَشَداً (کهف: 10)
پروردگارا! از سوی خودت برای ما رحمتی عطا کن و برای ما از کارمان راه نجاتی فراهم ساز.
موحّد چو در پای ریزی زرش
و یا تیغ هندی نهی بر سرش امید و هراسش نباشد ز کس همین است معنای توحید و بس خداوند، تنها تکیه‌گاه موحّدان در سختی‌ها، گرفتاری‌ها و بن‌بست‌هاست. هر که جز به خدا روی آورد و به غیر او تکیه کند، ناامید و ناکام می‌ماند. داستان «اصحاب کهف» که این دعا از زبان آنها بیان شده است، سرمشق افراد با ایمان است. آنها در عصر دقیانوس می‌زیستند و در دل، اعتقادات یکتاپرستی داشتند و چون حاضر نبودند اندیشه‌های مشرکانه حاکم و حکومت را بپذیرند، از دستگاه طاغوتی جدا شدند و هجرت کردند و به غاری پناه بردند و در آنجا خواستار گشایش کارشان از سوی خداوند شدند.

چشم امید آنها به خدا بود و از غیر خدا هم، ترسی در دل نداشتند. خداوند به مدّت 309 سال آنها را در آن غار، به خواب عمیقی فرو برد و پس از گذشت سه قرن، وقتی بیدار یا زنده شدند، حکومت دقیانوس نابود و حکومت و تفکّر مشرکانه از بین رفته بود و مردم یکتاپرست شده بودند. جوان‌مردان اصحاب کهف، نمونه‌ای از انسان‌های مؤمن و مصمّم بودند که به هیچ قیمتی حاضر نشدند از عقاید صحیح خویش دست بردارند.
زنده شدن دوباره آنها نیز، گواهی بر قدرت خداوند و حیات پس از مرگ و برهانی برای اثبات معاد بود. (1)در این دعا، آنها از خداوند دو چیز را خواستند: «رحمت» و «نجات».
خداوند رحمان هم پذیرفت. بدین ترتیب آنها، هم از شرّ حکومت طاغوت نجات یافتند و هم مورد توجه ویژه پروردگار قرار گرفتند.

اینم ببین:  دعای سریع الاثر برای رسیدن رزق و روزی از غیب و ادای قرض و دین 100% تضمینی

درباره‌ی سید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *