آخرین خبرها

دعای اسم اعظم حضرت سجاد (ع) + ترجمه دعا

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار دعاشفا به دعای اسم اعظم حضرت سجاد (ع) و ترجمه دعا پرداخته ایم. برای رهایی از مشکلات و سختی ها و آسان شدن و بازشدن گره از کارها و مشکلات دعای معتبر و مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شالله کارگشا باشد.

01EED3AB-6557-4B64-A19A-6906A86460A9-1024x576 دعای اسم اعظم حضرت سجاد (ع) + ترجمه دعا

دعای اسم اعظم حضرت سجاد (ع) + ترجمه دعا,متن کامل دعای اسم اعظم امام سجاد,دعای اسم اعظم,بهترین دعای اسم اعظم,قویترین دعای اسم اعظم,معنی و ترجمه فارسی دعای اسم اعظم

دعای اسم اعظم حضرت سجاد (ع) + ترجمه دعا

امام سجاد(ع) فرمودند:

«بیست سال از خداوند درخواست کردم، به من اسم اعظم را تعلیم دهد. پس در شبى ایستاده بودم و نماز می‌خواندم. چشم‌هاى من به خواب رفت و دیدم که جدم رسول خدا(ص) از روبه‌رو می‌آمد.

وقتی نزدیک من شد، بین دو چشم مرا بوسید و گفت: از خداوند متعال چه خواسته بودی؟! گفتم: اى جد بزرگوارم! از خداوند خواستم تا اسم اعظم خود را نشانم دهد.

پیامبر(ص) فرمودند:

اى پسرم! این دعا را بنویس. گفتم کجا بنویسم؟ فرمودند: با انگشت خود بر کف دستت بنویس

دعا این است:

“یَا اللهُ یَا اللهُ یَا اللهُ وَحْدَکَ وَحْدَکَ لَا شَرِیکَ لَکَ أَنْتَ الْمَنَّانُ‏ بَدِیعُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ ذُو الْجَلالِ وَ الْإِکْرامِ‏ وَ ذُو الْأَسْمَاءِ الْعِظَامِ وَ ذُو الْعِزِّ الَّذِی لَا یُرَامُ‏ وَ إِلهُکُمْ إِلهٌ واحِدٌ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحِیمُ‏ وَ صَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعِینَ؛

ترجمه دعای فوق :

اى خدا! اى خدا! اى خدا! تو یگانه‌اى، تو یگانه‌اى، شریکى براى تو نیست، تو بخشنده، پدید آورنده آسمان‌ها و زمین، صاحب بزرگى و بخشش، صاحب نام‌هاى بزرگ و صاحب عزتی که مغلوب نمی‌گردد. خداى شما خداى یگانه است، نیست خدایى مگر او که بخشنده مهربان است‏ و رحمت خدا باد بر محمّد و بر همه آل او”. سپس آنچه خواهی دعا کن».

پس آن‌گاه امام سجاد(ع) فرمودند:

اینم ببین:  دعای افزایش ثروت و روزی و قدرت - دعای بهره مند شدن از برکت الهی

«قسم به کسى که محمد را به راستى به پیامبرى فرستاد؛ این دعا را تجربه نمودم و همان‌گونه بود که آن‌حضرت فرمودند». زید بن على گفته که من نیز تجربه نمودم چنان بود که پدرم على بن الحسین گفت.

منبع : سایت دعاشفا مرجع کامل ذکر و دعاهای قرآنی

درباره‌ی سید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *