آخرین خبرها

طریقه خواندن نماز حاجت ذکر یونسیه,نماز ذکر یونسیه برای طلب حاجت

در این بخش از سایت ذکر و دعا و ختم و تعبیر خواب دعا شفا doashafa.com طریقه خواندن نماز حاجت ذکر یونسیه,نماز ذکر یونسیه برای طلب حاجت را قرار دادیم . نماز حاجت ذکر یونسیه چگونه خوانده می شود و چند رکعت است و خواص و فضیلت نماز ذکر یونسیه چیست . یکی از نمازهای پرفضیلت و سریع الاجابه برای روا شدن هر حاجت و خواسته نماز حاجت با ذکر یونسیه می باشد که در ادامه این مطلب روش و نحوه خواندن نماز حاجت ذکر یونسیه را قرار دادیم . سایت دعا 786 …

,نماز حاجت یونسیه,نماز حاجت ذکر یونسیه,نماز حاجت با ذکر یونسیه,ذکر یونسیه حاجت میده,ذکر یونسیه حاجت,ذکر یونسیه برای حاجت,ذکر یونسیه برای حاجت فوری,ذکر یونسیه و حاجت,کیا از ذکر یونسیه حاجت گرفتن,کی از ذکر یونسیه حاجت گرفته,تعداد ذکر یونسیه برای حاجت,معنی ذکر یونسیه برای حاجت,ختم ذکر یونسیه برای حاجت,ایا ذکر یونسیه حاجت میده

طریقه-خواندن-نماز-حاجت-ذکر-یونسیهنماز-ذکر-یونسیه-برای-طلب-حاجت طریقه خواندن نماز حاجت ذکر یونسیه,نماز ذکر یونسیه برای طلب حاجت

نماز حاجت ذکر یونسیه,نماز طلب حاجت یونسیه,نماز حاجت روایی ذکر یونسیه,نماز برآورده شدن حاجت یونسیه,روش و نحوه خواندن نماز حاجت یونسیه,نماز سریع الاجابه حاجت ذکر یونسیه,بهترین ذکر حاجت روایی یونسیه

طریقه خواندن نماز حاجت ذکر یونسیه,نماز ذکر یونسیه برای طلب حاجت

دو رکعت نماز بخواند و رو به قبله 2394 مرتبه بگوید :

لا إِلهَ‏ إِلَّا أَنْتَ‏ سُبْحانَکَ‏ إِنِّی‏ کُنْتُ‏ مِنَ‏ الظَّالِمِینَ

بدون شک مطلب حاصل می شود

منبع : صحیفة المهدیه ص 175

قرآن میفرماید :

«وَذَا النُّونِ إِذ ذَّهَبَ مُغَاضِبًا فَظَنَّ أَن لَّن نَّقْدِرَ عَلَیْهِ فَنَادَی فِی الظُّلُمَاتِ أَن لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَک إِنِّی کنتُ مِنَ الظَّالِمِینَ»

(سوره الانبیاء ، آیه 87)

و ذاالنون (یونس) را (به یاد آور) در آن هنگام که خشمگین (از میان قوم خود) رفت؛ و چنین می‏پنداشت که ما بر او تنگ نخواهیم گرفت؛ (اما موقعی که در کام نهنگ فرو رفت،) در آن ظلمتها(ی متراکم) صدا زد:«(خداوندا) جز تو معبودی نیست! منزهی تو! من از ستمکاران بودم!

ذکر یونسیه یعنی گفتن:

«لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین»

ذکر یونسیه در کلام عارفان

حاج میرزا جواد آقا ملکی تبریزی می نویسد:

من استادی داشتم بزرگوار، عارف ،عامل و کامل (مراد او ملاحسینقلی همدانی است ) که نظیر او را ندیده ام، از او درباره عملی که مجرب، و در اصلاح قلب و تحصیل معارف مؤثر باشد، سؤال کردم.

ایشان در پاسخ فرمودند:

برای این امر، هیچ کاری مانند مداومت بر یک سجده طولانی در هر شبانه روز و ذکر یک مرتبه:

لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمی

نیست انسان این ذکر را بگوید، در حالی که خود را در زندان طبیعت زندانی و مقید به قید و بندهای این اخلاق رذیله ببیند، و اقرار داشته باشد که خداوندا، تو مرا گرفتار این پستی ها نکردی، و در حق من ظلم روا نداشتی، و تنها من به خویشتن ستم کردم.

ذکر یونسیه

ذکر یونسیه بخشی از آیه 87 سوره انبیاء است. این ذکر شامل گفتگویی است که حضرت یونس و خداوند در شکم نهنگ داشته اند.

ایشان در این آیه از خداوند طلب بخشش کردند.

ذکر بین علما به عنوان یک ذکر مجرب شناخته شده و خواص زیادی دارد، از جمله برای آمرزش گناهان، شفای مریض، برای ازدواج، رهایی از مشکلات، برطرف شده غم، تقویت نفس، نورانی و روشن شدن چهره، بدست آوردت قدرت مکاشفه.

متن ذکر یونسیه

وَذَا النُّونِ إِذْ ذَهَبَ مُغَاضِبًا فَظَنَّ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَيْهِ فَنَادَىٰ فِي الظُّلُمَاتِ أَنْ لَا إِلَٰهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ

و (یاد آر حال) ذو النون (یعنی یونس) را هنگامی که (از میان قوم خود) غضبناک بیرون رفت و چنین پنداشت که ما هرگز او را در مضیقه و سختی نمی‌افکنیم (تا آنکه به ظلمات دریا و شکم ماهی در شب تار گرفتار شد) آن گاه در آن ظلمتها فریاد کرد که خدایی به جز ذات یکتای تو نیست، تو (از شریک و هر عیب و آلایش) پاک و منزهی و من از ستمکاران بودم (که بر نفس خود ستم کردم).

(آیه 87 سوره انبیاء)

اینم ببین:  دعای سریع الاجابه در طلب حاجات رفع گرفتاری ها و موفقیت در زندگی

ذکر یونسیه برای گشایش کار

رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در خصوص خواندن ذکر یونسیه برای گشایش کار گفته اند: هر که دعای یونس را در هنگام غم و گرفتاری بخواند برای کار او گشایش حاصل می‌شود.

ذکر یونسیه برای گرفتن حاجت

ذکر یونسیه ذکری است که حضرت یونس در شکم ماهی بارها گفت تا خدا او را نجات داد. ذکر یونسیه ثار و برکات فراوانی دارد. ذکر یونسیه نوعی توبه است.

ذکر یونسیه یعنی گفتن:

«لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ» (آيه 87، سوره انبيا)؛

ذکری که اثر بسیار عجیبی در رفع غم و اندوه دارد.

ذکر یونسیه در روایات

از امام باقر (ع) روایت شده است که:

حضرت یونس (ع) سه روز در شکم ماهی درنگ کرد و در تاریکی های سه گانه (تاریکی شکم ماهی، تاریکی شب، تاریکی دریا) ندا در داد و گفت:

«لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ»

آن گاه خداوند دعایش را اجابت کرد و سپس ماهی وی را بر حال خود افکند.

مرحوم استاد علامه طباطبائی فرمودند :

مرحوم قاضی اول دستوری که می دادند ذکر یونسیه بود که در مدت یک سال در وقت خاص به حالت سجده ات بازخوانده شود

وجه تسمیه ذکر یونسیه

برای این منظور به داستان حضرت یونس اشاره می کنیم : زمانی که ماهی حضرت یونس را بدون اینکه به او آسیب برساند بلعید.

حضرت یونس با ناله و تضرع به درگاه خداوند توبه کرد، که توبه او در قرآن آمده است

بخشی از آیه به عنوان ذکر یونسیه مشهور شده است:

«وَذَا النُّونِ إِذ ذَّهَبَ مُغَاضِبًا فَظَنَّ أَن لَّن نَّقْدِرَ عَلَیْهِ فَنَادَى فِی الظُّلُمَاتِ أَن لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَک إِنِّی کنتُ مِنَ الظَّالِمِینَ»

«و یادآر حال یونس را، هنگامیکه از میان قوم خود خشمناک برفت و پنداشت که هرگز بر او تنگ نمی گیریم، انگاه در آن ظلمت ها فریاد کرد همانا خدائی بجز ذات یکتای تو نیست ، تو پاک و منزه هستی و من از ستمکارانم».

آثار و برکات ذکر یونسیه

اینم ببین:  همراه داشتن دعا برای رزق و روزی جهت افزایش رزق و روزی تضمینی

پیامبر گرامى (ص) فرمودند:

هر بیمار مسلمانى که این دعا را بخواند، اگر در آن بیمارى (بهبودى نیافت و) مرد پاداش شهید به او داده مى شود و اگر بهبودى یافت، در حالى خوب شده که تمام گناهانش آمرزیده شده است.

رسول خدا (ص)در جای دیگر فرمودند:

«آیا به شما خبر دهم از دعایى که هرگاه غم و گرفتارى پیش آمد آن ادعا را بخوانید گشایش‍ حاصل شود؟» اصحاب گفتند: «آرى اى رسول خدا». آن حضرت فرمود: «دعاى یونس که طعمه ماهى شد»

امام صادق (ع) فرمودند:

«عجب دارم از کسى که غم زده است چطور این ذکر یونسیه را نمى خواند؛ چرا که خداوند به دنبال آن مى فرماید: ما او را پاسخ دادیم و از غم نجات دادیم و این چنین مؤ منان را نجات مى دهیم».

طریقه ختم ذکر یونسیه

ختم های ذکر یونسیه را 400، 700، 7000، 4000،3000 و 1001 بار گفته اند که بستگی به دستور استاد و قابلیت طالب دارد. اما عدد 400 برای همه آن هم شب ها بعد از نماز عشاء تا هر وقت شب در سجده نافع است.

از بسیاری از بزرگان ختم ذکر یونسیه با عدد 400 مرتبه در سجده خصوصا در میان نماز مغرب و عشا و یا قبل از اذان صبح و یا بین الطلوعین جهت افاضات روحانی نقل شده است.

ناگفته نماند که این ختم به منزله توبه ای حقیقی است. اگر خالصانه برای خدا بجای آورده شود اثر شگرفی در پیشبرد انسان دارد .

وقتی از مرحوم آیت الله کشمیری پرسیدند بهترین کار برای سالک در کدام یک از اعمال عبادی است؟

فرمودند: بهترین آن سجده است که ذکر یونسیه در آن گفته شود و فرمودند: امان ذکر یونسیه موجب اتصال به ارواح و باز شدن چشم برزخی می گردد.

ختم ذکر یونسیه به روایت مرحوم کشمیری

اینم ببین:  دعای محبت فوری نوشتنی برای افزایش مهر و محبت میان دو نفر

گام اول ذکر یونسیه:

عامل (فردی که ختم را انجام می دهد) بر یگانگی خداوند ایمان داشته باشد، نه در زبان بلکه با تمام وجود.

گام دوم ذکر یونسیه:

عامل باید بداند که خداوند در همه حال ناظر بر عمل اوست.

گام سوم ذکر یونسیه:

پشیمانی از گذشته سرشار از کوتاهی و ناسپاسی، زیرا که این ذکر طبق گفته بزرگان اهل معرفت خود نوعی توبه به درگاه باری تعالی است.

گام چهارم ذکر یونسیه:

نیاز نیست که تنها به معنی آیه اکتفا کنید، بلکه به رابطه مضموم آیه با خودتان نیز باید اهمیت بدهید.

منظور اینکه در قسمت اول آیه که در یگانگی و یکتایی و منزه بودن خداوند گواهی داده می شود، به عظمت خداوند در جهان هم توجه شود.

به نظم و هماهنگی در کره زمین و در سیارات و ستاره ها و خورشید یا حیات در خشکی ها و دریاها و سایر نشانه های عظمت حق تعالی؛ و در قسمت بعدی ذکر گناهان و کوتاهی ها و ناسپاسی هایی که انجام شده به یاد آورده، مثل کفران نعمت یا کوتاهی در انجام اعمال پسندیده و… .

غرض این نیست که در هر بار خواندن ذکر تمام این مطالب دوره شود بلکه هر کدام از این دو قسمت را که باعث می شود شما بیشتر در آن لحظات، قرب به حضرت دوست پیدا کنید، انتخاب کنید؛ که اکثر اوقات به هر دو معنی توجه می شود.

زمان خواندن ذکر یونسیه

زمان مناسب بعد از عشاء (حدودا ساعت ده به بعد) است.

تعداد ذکر یونسیه

در مورد تعداد این ختم هم باید از ۴۰۰ شروع شود و کم کم زیاد شود البته نیازی نیست حتما شما تعداد بشمارید بلکه از ۲۰دقیقه که زمان تقریبی ۴۰۰ ذکر است شروع کنید و ذره ذره (مثلا سه دقیقه یا پنج دقیقه) آن را زیاد کنید.

برگرفته از دعا سایت

**************************************

منبع : سایت دعا شفا سایت مرجع ذکر و دعا و آیات قرآنی

درباره‌ی سیّد محمد سیّدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *