آخرین خبرها

شرایط استجابت دعا برای ازدواج چیست

در این بخش از سایت دعا شفا شرایط استجابت دعا برای ازدواج چیست را برای شما برادران و خواهران گرامی قرار دادیم . برخی از دختران به دلیل نداشتن خواستگار به سمت دعا و توسل می روند . ولی با اینکه دعا و توسل هم می کنند ولی باز هم هیچ خواستگاری برای ازدواج با انها جلو نمی آید …

-استجابت-دعا-برای-ازدواج-چیست شرایط استجابت دعا برای ازدواج چیست

شرایط استجابت دعا برای ازدواج چیست,استجابت دعای دختر برای ازدواج,براورده شدن حاجت ازدواج دختر,دعای استجابت دعا,دعای مجرب برای ازدواج,آداب و شرایط اجابت دعا برای ازدواج

شرایط استجابت دعا برای ازدواج چیست

انسان به هنگام دعا کردن، با قلب و زبان، فقط باید خدا را بخواند و از خدا طلب برآورده شدن حاجت را داشته باشد. گاه انسان در دعا با زبان، خدا را می خواند، ولی در قلب چشم امید به خلق خدا دارد. این خود مانعی است بر سر راه استجابت دعا.

– در هنگام دعا باید «مضطر» بود. مضطر همچون کسی است که در دریا خود را در حال غرق شدن می بیند و برای خود پناهی جز خدا نمی یابد؛ در این صورت چگونه خدا را می خواند؟

– ما باید به هنگام دعا یقین داشته باشیم که حق تعالى قادر است- اگر این دعا و خواسته به مصلحت ما باشد و منافات با حکمت الهى و نظام آفرینش و ربوبیت نداشته باشد- حاجت ما را برآورده مى نماید و اگر مصلحت نباشد به بهترین شکلى آنچه که خیر و صلاح ما را در آن مى بیند عنایت مى فرماید و تشخیص اینکه دعای ما به چه علتی در حال حاضر اجابت نشده است، به عهده ی ما نیست. بلکه آن چیزى که بر عهده ما و کار و وظیفه ما است دعا نمودن و میل و نیت و قصد و یقین به اجابت آن است؛ مصلحت سنجى و محاسبه خیر و شر آن بر عهده رب العالمین است. مهم این است که بدانیم دعا خود عبادت مستقلى است و تنها براى خواستن و برآوردن حوائج نیست. دعا گفت وگو با خدا و خواندن حق تعالى است که ممکن است در ضمن آن سؤال و تقاضا و درخواست نیز باشد و یا نباشد.

– ممکن است خداوند برای امتحان بنده، حاجت او را ندهد، یا به تاخیر اندازد. اگر در دل، باور کنیم که همه نقصها از ما است، مشکل حل می شود. حضرت یونس نبی (علیه السلام) گفت: «انی کنت من الظالمین» سپس دعایش مستجاب شد؛ «فاستجبنا له و نجیناه من الغم و کذلک ننجی المومنین»

– اگر به فرض، صلاح ما در برآورده شدن حاجتمان نباشد، خداوند جبران می کند. در روایت آمده که اگر اجابت دعا به صلاح بنده نباشد، گناهی از او برداشته می شود و یا اگر گناهی نداشته باشد، درجه ای بر درجات او افزوده می شود. براستی آیا این، خود اجابت دعا نیست!

از موانع آمدن خواستگاران وجود ویژگی های ظاهری، جسمانی و اخلاقی ناپسند در خود دختر می¬باشد. یک ویژگی اخلاقی زشت مثل حسود بودن، مغرور بودن، تندخویی یا … سبب پا پس کشیدن خواستگاران و سطحی شدن روابط فرد با دیگران خواهد شد. رعایت نکردن آداب اجتماعی در گفتار و رفتار سبب بد جلوه کردن انسان در نظر دیگران می شود.

منبع : سایت دعاگو

اینم ببین:  دعای رفع ناراحتی و اندوه - دعای برآورده شدن حاجت و اجابت دعا

**************************************

منبع : سایت دعا شفا سایت مرجع ذکر و دعا و آیات قرآنی

 

درباره‌ی سید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *