آخرین خبرها

روایات معصومین جهت گشایش بخت – خواص سوره احزاب برای ازدواج

روایات معصومین جهت گشایش بخت – خواص سوره احزاب برای ازدواج

 روایات معصومین جهت گشایش بخت - خواص سوره احزاب برای ازدواج
روایات معصومین جهت گشایش بخت – خواص سوره احزاب برای ازدواج

در این پست از سایت دعاشفا روایات معصومین جهت گشایش بخت – خواص سوره احزاب برای ازدواج را قرار داده ایم.خواندن و نوشتن دعا جهت ازدواج و بخت گشایی از مواردی است که در روایات معصومین به آن توصیه شده است.نوشتن و به همراه داشتن سوره احزاب از جمله مواردی است که در امر ازدواج بسیار کارگشا می باشد و به آن سفارش شده است.

-2 روایات معصومین جهت گشایش بخت - خواص سوره احزاب برای ازدواج
روایات معصومین جهت گشایش بخت – خواص سوره احزاب برای ازدواج

روایات معصومین جهت گشایش بخت – خواص سوره احزاب برای ازدواج,دعای معصومین برای ازدواج,روایات در مورد ازدواج,خواص سوره احزاب روی پوست آهو,خواص سوره احزاب برای ازدواج,خواص سوره احزاب برای اموات,خواص سوره احزاب تبیان,خواص سوره احزاب برای ازدواج,خواص سوره احزاب نی نی سایت,خواص سوره احزاب انهار

روایات معصومین جهت گشایش بخت – خواص سوره احزاب برای ازدواج

سوره احزاب (قویترین دعا برای گشایش بخت)

در لغت کلمه احزاب (Parties) به معنی گروه و دسته میباشد. احزاب و قبایل عرب که برای نابود کردن و ازبین بردن اسلام باهم متحد شده بودند شهر مدینه را محاصره کردند و قصد حمله را داشتند که این امر موجب به وجود امدن جنگ معروف خندق و نزول سوره احزاب شد. واکنش مسلمانان در قبال این حادثه و سرانجام کارشان در آیات (٩ تا ٢٧) بیان شده است. این سوره از سوره های مدنی قران است که 72 ایه دارد. در محتویات این سوره به:

  1. پرستش و پیروی از خدا و پیروی نکردن از کافران
  2. قوانین دوره جاهلیت(مثل پسرخواندگی و ظِهار)
  3. وظیفه هایی که همسران پیامبر داشتند
  4. شکست کفار در جنگ با مسلمانان
  5. حجاب
  6. معاد
  7. و ماجرای ازدواج پیامبر (ص) اشاره شده است که باعث معروف شدن این دعا برای ازدواج و استفاده از فواید این دعا برای گشایش بخت شده است.

* پیامبر (ص) درباره با قرائت سوره احزاب فرموده اند:

هر کس بتواند سوره احزاب را بخواند و به خانواده خود هم آموزش بدهد از عذاب قبر در امان خواهد بود. (مجمع البیان، ج 8، ص115)

* همچنین امام صادق علیه السلام میفرمایند:

اگر کسی این دعا را زیاد در روز بخواند در قیامت در کنار پیامبر (ص) خواهد بود. (ثواب الاعمال، ص 110)

* همچنین درمورد براورده شدن حاجت عبدالله بن مغیزه بیان میکند که از امام رضا شنیده است:

علاوه بر تاثیر زیاد این دعا برای ازدواج خواندن این دعا برای براورده شدن حاجات نیز موثر است به طوری که هر کس در نماز صبح و مغرب پیش از آنکه برخیزد یا با کسی سخن بگوید آیه 56 سوره احزاب ان الله و ملائکه… را قرائت کند و بعد بگوید: اللهم صل علی محمد النبی و ذریته خداوند هفتاد حاجت او را در دنیا و سی حاجت را در اخرت براورده خواهد کرد.

سفارش به تهیه این دعا برای ازدواج و گشایش بخت نیز بسیار است و روایت و تفاسیر معتبری از ائمه و معصومین در کتابهای مختلف درمورد استفاده از این دعا برای گشایش بخت و ازدواج وجود دارد. نوشتن سوره احزاب برای بخت گشایی برروی پوست آهو بسیار سفارش شده و معروف است. البته باید به این نکته توجه داشت که شاید موانعی و سخت گیری هایی از خانواده ها و خود افراد باعث بروز مشکلات و تاخیر در امر ازدواج میشود و اول از همه باید این مشکلات را برطرف کرد و بعد به دنبال یک دعا برای گشایش بخت مانند نوشتن سوره احزاب برای ازدواج بود.

اینم ببین:  دعای قوی و مجرب برای باطل کردن جادو طلسم از حضرت علی علیه السلام


 دعا برای ازدواج : سوره احزاب توصیه مجرب معصومین

سوره احزاب خواص و فضیلت های فراوانی دارد. از جمله خواص سوره احزاب بخت گشایی و تسریع امر ازدواج دختران جوان و مجرد می باشد. نوشتن سوره احزاب برای بخت گشایی و تهیه این دعا برای گشایش بخت از معتبرترین توصیه‌ها و روایات نقل شده از زبان پیامبر (ص) و امام صادق (ع) برای باز شدن بخت است. در مورد فواید استفاده از سوره احزاب برای ازدواج نیز روایات زیر از ائمه بیان شده است.

پیامبر (ص) در مورد خاصیت ویژه این دعا برای ازدواج و گشایش بخت میفرمایند:

اگر این دعا با رعایت آداب برروی پوست آهو نگارده شود و درون یک ظرف شیشه ای یا کوزه در منزل نگهداری شود خواستگاران دختر و خواهران و بستگان در آن خانه زیاد خواهد شد هرچند که آن خانواده نیازمند و محتاج باشند. (تفسیرالبرهان، ج4، ص407)

به فرموده امام صادق (ع) در مورد خواص این دعا برای ازدواج:

اگر دختری موفق به ازدواج نشده است این سوره را با رعایت آداب بر پوست آهو بنویسد و درون یک قوطی سربسته در خانه دختر پنهان نمایند. با کمک خدا بخت دختر باز خواهد شد و میتواند از این دعا برای گشایش بخت خود استفاده کند و نه برای یک دختر بلکه این دعا برای گشایش بخت تمام دختران آن خانه موثر خواهد بود و این یکی از معتبرترین خواص این دعا برای ازدواج است. (تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۸-البرهان)

با توجه به اینکه درمورد فواید این دعا برای ازدواج روایت مستقیم از زبان امام صادق (ع) و حضرت محمد (ص) و دیگر علما بیان شده است میتوان نتیجه گرفت این دعا، بهترین دعا برای بخت گشایی است و قطعا نوشتن سوره احزاب برای ازدواج تاثیر زیادی بر سرعت بخشیدن به امر ازدواج خواهد داشت و نه تنها این دعا برای ازدواج دختران مفید است و باعث افزایش میل و رغبت پسران به ازدواج نیز خواهد شد. (طلب منه التزویج لبناته و اخواته وسائر اقربائه)

اما طبق احادیث این دعا بایستی برروی پوست آهو نوشته شود و آداب آن کاملا رعایت شود تا از خواص این دعا برای گشایش بخت بهتر نتیجه بگیریم. 

 آداب مخصوص نوشتن سوره احزاب برای بخت گشایی

طبق سخنان ائمه جهت استفاده ازین دعا برای ازدواج بایستی این دعا را بر روی پوست آهو نوشت و درون یک ظرف شیشه ای یا کوزه و در منزل نگهداری شود و نیازی نیست که مانند بعضی دعا ها و حرزها مثل دعای حرز امام جواد (ع) همیشه همراه خود داشته باشیم. ابتدا درمورد استفاده ازین دعا برای گشایش بخت باید به نکات زیر توجه داشته باشید و از آنها دوری کنید تا از فواید این دعا برای ازدواج بتوانید بهره مند شوید:

  1. بددهنی
  2. نیتهای شوم
  3. ترک بخشش و صدقه
  4. ناامیدی به اجابت دعا
  5. قلب ناپاک و وجود کینه و نفرت
  6. نخواندن و قضا شدن نمازهای واجب
  7. و دوری از هرزگی در رفتار و اخلاق جهت نتیجه بهتر گرفتن از خواص این دعا برای گشایش بخت ( روایت امام سجاد علیه السلام در کتاب شریف معانی الاخبار شیخ صدوق). البته در هر صورت شما نباید از رحمت خداوند ناامید شوید و بدانید تنها اوست که تشخیص میدهد چه چیزی به صلاح ماست.
اینم ببین:  خواص و فضیلت خواندن سوره احزاب در احادیث و روایت ائمه معصومین (ع)

کپی و پرینت گرفتن از سوره احزاب برای ازدواج مشکلی ندارد ولی نوشتن دستی این دعا برای گشایش بخت تاثیر بهتر و بیشتری دارد و انچه در روایات امده است نوشتن سوره احزاب برای بخت گشایی است نه چاپ آن. در پاسخ به این سوال که ایا میشود دعا برای ازدواج را فقط خواند باید بگوییم اگر کسی این دعا برای ازدواج را بخواند اشکال ندارد و خیر است ولی نوشتن سوره احزاب برای بخت گشایی توصیه بزرگان میباشد.

در خصوص نحوه صحیح نوشتن سوره احزاب برای بخت گشایی باید به نکات زیر توجه داشت تا بتوان از خواص ویژه این دعا برای گشایش بخت بیشترین استفاده را ببریم:

  • ابتدا باید توجه داشت که نوشتن در ساعات سعد باشد. (نبایستی در ساعات قمر در عقرب نوشته شود که این مورد کاملا از سوی شرف آنلاین رعایت می‌شود.
  • هنگام نوشتن این دعا برای گشایش بخت بهتر است رو به قبله بنشینید و بنویسید و وضو داشته باشید.
  • در مورد نوشتن این دعا برای ازدواج و قراردادن آن درون ظرف منظور از ظرف هر ظرف شیشه ایی یا کوزه ایی تمیز است.

 دیگر ادعیه توصیه شده برای گشایش بخت

سوره احزاب قویترین دعا برای گشایش بخت میباشد و توصیه های بسیاری شده است. با توجه به روایات بیان شده از بزرگان دین اسلام و ائمه میتوان به این نتیجه رسید که نوشتن سوره احزاب برای ازدواج بسیار مفید است. علاوه بر نوشتن سوره احزاب برای بخت گشایی دعاهای دیگری نیز وجود دارد که به بیان بزرگان برای ازدواج مفید هستند.

سوره فاتحه الکتاب و سوره یس

امام علی(ع) در مورد کسانی که مشتاق ازدواج هستند و به دنبال دعا برای ازدواج میگردند چنین فرموده اند: باید ابتدا دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت سوره فاتحه الکتاب و سوره یس را قرائت کند، وقتی که نماز تمام شد، بعد از حمد بگوید:

emam-ali-marriage-dua روایات معصومین جهت گشایش بخت - خواص سوره احزاب برای ازدواج  سوره فرقان آیه 74

از آیت الله بهجت خواستند تا یک دعا برای ازدواج دختران معرفی کند. ایشان در جواب این دعا برای گشایش بخت را معرفی کردند: آیه «رَبّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیّاتِنا قُرّهَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتّقینَ إِمامًا»(سوره فرقان آیه 74).

ایت الله بهجت دستور دیگری جهت گشایش بخت و خواندن دعا برای ازدواج دختران نیز بیان کرده اند:
فرمود: نماز جعفر طیار بخواند و سپس دعایی که در کتاب زادالعماد مجلسی آمده که در این هنگام خوانده شود بخواند و بعد از آن سر به سجده بگذارد و گریه کند هر چند که اندک باشد و در همین هنگام حاجت خود را طلب کند و این کار را تا براورده شده حاجت خود ادامه دهد.

سوره طه

1- از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم نقل شده: هر کس هنگام خواستگاری رفتن سوره طه را بنویسد و درون پارچه سبزی قرار دهد، خواستگاری نتیجه خوبی خواهد داشت و به حاجتش میرسد و این دعا برای ازدواج بسیار موثر است. (تفسیر البرهان ج3 ص696)

2- امام صادق علیه السلام نیز در روایات خود سوره طه را به عنوان یک دعا برای ازدواج معرفی کرده اند و فواید این دعا برای گشایش بخت نیز بسیار است. ایشان فرموده اند: هر کس که خواستگاری ندارد یا به او جواب منفی میدهند سوره طه را بنویسد و بشوید و با آب آن صورت خود را خیس کند، ازدواج او سهل و آسان خواهد شد. همچنین روایات بسیاری وجود دارد که سوره طه را به عنوان یک دعا برای ازدواج توصیه میکند از جمله ایات 131 و 132 سوره طه که تایید میکند این دعا برای گشایش بخت جوانان بسیار موثر میباشد.

اینم ببین:  دعای دفع سختی ها و مشکلات بزرگ در روز سه شنبه

دعای توصیه شده از امام علی (ع)

در کتاب طب الائمه (ع) از امام علی (ع) نقل شده است که شخصی نزد امام امد و از وجود سحر در بخت خو گلایه کرد، حضرت فرمودند: این جملات را بنویس و همراه خود داشته باش تا از این سحر درامان باشی : «بسم الله و باالله بسم الله و ما شاء الله، بسم الله و لا حول و لا قوّه إلاّ بالله» .

و آیات : 81 و 82 از سوره یونس: « قال موسی ما جئتم به السحر إنّ الله سیبطله إنّ الله لا یصلح عمل المفسدین و یحقّ الله الحقّ بکلماته ولو کره المجرمون». آیات 27 تا 46 سوره نازعات: « ءأنتم أشدّ خلقاً أم السماء بناها رفع سمکها فسوّاها» نوشته شود. در ادامه آن آیات 118 تا 122 سوره اعراف : «فوقع الحقّ و بطل ما کانوا یعملون فغلبوا هنالک و انقلبوا صاغرین و ألقی السحره ساجدین، قالوا آمنّا بربّ العالمین ربّ موسی و هارون» نوشته شود. (بحار الأنوار، علامه المجلسی، 110 جلد، مؤسسه الوفاء، بیروت لبنان، 1404 ه. ق، ج 92، ص 124 و 127 )

آیه 24 سوره قصص

خواندن آیه 24 سوره قصص نیز بعنوان یک دعا برای گشایش بخت توصیه شده است. قرآن کریم اشاره میکند وقتی حضرت موسی گرسنه و تنها و بی سر پناه این دعا را خواند به عنایت پروردگار شعیب دختر خود را به دنبال او فرستاد و ازان پس داماد ان خانواده شد: «رَبِ ِانّی لِما اَنزَلتَ اِلیَّ مِن خَیرٍ فَقیر»

دعای یستشیر

از آیت الله شوشتری بیان شده است که: دعای یستشیر را 40 روز بخوانید بعد از نماز صبح و به معنی آن دقت کنید که این دعا برای گشایش بخت بسیار موثر میباشد.

در نهایت با توجه به روایات و احادیثی که از ائمه بیان شد میتوان به این نتیجه رسید که نوشتن سوره احزاب برای بخت گشایی بسیار مفید است و میتوان از فواید آین دعا برای گشایش بخت جوانان و دخترها بهره برد. هرچند دعاهای دیگری نیز توصیه شده ولی تهیه سوره احزاب برای ازدواج سفارش فراوانی از پیامبر (ص) و امام صادق (ع) شده است تا جوانان بتوانند از فواید این دعا برای ازدواج استفاده کنند و زندگی راحتی را در پناه قرآن شروع کنند.

روایات معصومین جهت گشایش بخت – خواص سوره احزاب برای ازدواج,دعای معصومین برای ازدواج,روایات در مورد ازدواج,خواص سوره احزاب روی پوست آهو,خواص سوره احزاب برای ازدواج,خواص سوره احزاب برای اموات,خواص سوره احزاب تبیان,خواص سوره احزاب برای ازدواج,خواص سوره احزاب نی نی سایت,خواص سوره احزاب انهار

 

برگرفته از سایت دعا786 مرجع ادعیه و اذکار قرآنی

درباره‌ی سید کریم سید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *