آخرین خبرها

راههای استجابت دعا برای ازدواج

در این بخش از سایت دعا شفا راههای استجابت دعا برای ازدواج را برای شما برادران و خواهران گرامی قرار دادیم . دعا را باید با خلوص نیت انجام داد تا اجابت شود . آن دسته از دخترانی که برای گشایش بخت و ازدواج دست به دعا بر می دارند باید دعای واقعی انجام دهند تا مورد استجابت قرار گیرد …

راههای-استجابت-دعا-برای-ازدواج راههای استجابت دعا برای ازدواج

راههای استجابت دعا برای ازدواج,روشهای استجابت دعای ازدواج,دعای ازدواج چگونه استجابت می شود,بهترین راه و روش برای اجابت دعای ازدواج,دعای قوی و قرانی برای استجابت دعای ازدواج

راههای استجابت دعا برای ازدواج

دعای واقعی، عبادت و شکر نعمت و تعظیم و خشوع و خضوع در برابر خالق هستی است.

خداوند در سوره ی غافر آیه 60 می فرماید:

وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَكُمْ إِنَّ الَّذِینَ یَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِی سَیَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِینَ

ترجمه دعای فوق :

مرا بخوانید تا اجابتتان کنم و بدانید کسانی که از عبادت من استکبار می ورزند و از آن عار دارند، به زودی با کمال خواری داخل جهنم خواهید شد.

در این آیه دعا مصداقی از عبادت خوانده شده.

پس طبق آیه مذکور ترک دعا در واقع ترک عبادت و گناهی است که مرتکبش به عذاب دوزخ تهدید شده است. ضمناً عبادت و دعا، امری فطری است. اگر پیامبران و اولیاء خدا ما را به سمت دعا و ارتباط با خالق هستی هدایت و راهنمایی نمی کردند به عبادت اموری مادی و ساخته دست خود می پرداختیم که نمونه های آن در تاریخ کم نبوده است.

دعا و رسیدن به مقام سخن گفتن با خدا، خود مقام بسیار والایی است که به هر کسی داده نمی شود لذا همین که مالک و ملک و صاحب اصلی ما به ما اجازه حضور در محضرش و ارتباط کلامی با خودش را داده باید شاکر بوده و از فرط خوشحالی به سجده بیفتیم. این مژده ای به همه آنانی است که به مقام دعا می رسند. حتی اگر به ظاهر خواسته شان اجابت نشود.

استفاده ابزاری از دعا و دین، امری باطل و گاهی موجب وهن دین می شود. لذا گاهی بدون مطالعه، مشاوره (با اهل فن)، مشاهده (آزاد موفق و ناموفق) و مجاهده (در راه رسیدن به هدف) و بر اساس تنبلی و سستی دست به دعا می شویم. در نماز دعا می کنیم: خدایا ما را به راه راست هدایت کن و فقط از تو یاری می خواهیم. اما از کار و تلاش فکری و جسمی در این راه سر باز می زنیم.” از دیگران بیش از خدا انتظار تأمین نیازهای خود را داریم” و بدون ایمان و باور قلبی به دعا می پردازیم و انتظار اجابت هم داریم.

گناه، ترک واجبات و انجام محرمات، همچون سمومی کشنده مانع استجابت دعا می شوند. در ظرف نشسته و آلوده غذای پاک و سالم نمی ریزند. اگر هم ریخته شود غذا هم آلوده شده و قابل خوردن نیست.

پس قبل از دعا باید توبه کرد، پاک شد، زمینه پذیرش و ارتباط را فراهم ساخت. توبه یعنی پشیمانی از گناه، دادن حق الناس و حق الله، پوشاندن بدیها با خوبی ها (ان الحسنات یذهبن السیئات، همانا حسنات، گناهان را از بین می برد) تصمیم بر عدم تکرار.

منبع : سایت دعاگو

اینم ببین:  دعای عظیم عرفه برای طلب تمامی حاجات و دلخواسته ها سریع الاثر

**************************************

منبع : سایت دعا شفا سایت مرجع ذکر و دعا و آیات قرآنی

 

درباره‌ی سید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *