آخرین خبرها

ذکر برای طلب صبر و بردباری و آرام شدن فرد مجرب

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار دعاشفا به ذکر برای طلب صبر و بردباری و آرام شدن فرد مجرب پرداخته ایم. برای طلب صبر و بردباری و صبور شدن و آرام شدن فرد ذکر مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شالله کارگشا باشد.

69BB09F3-5AD2-4137-8C19-EC9EA6A1654E-300x188 ذکر برای طلب صبر و بردباری و آرام شدن فرد مجرب

ذکر برای طلب صبر و بردباری و آرام شدن فرد مجرب،ذکر سریع الاجابه صبور شدن,ذکر قوی و مجرب صبور شدن,ذکر قرآنی مخصوص صبور شدن,بهترین ذکر صبور شدن فرد,ذکر مخصوص افزایش صبر و حوصله,ذکر و دعای زیاد شدن صبر,ذکر برای تقویت صبر,ذکر برای ادم بدون صبر

ذکر برای طلب صبر و بردباری و آرام شدن فرد مجرب

۱. دعاهای قرانی برای طلب صبر

۱- رَبَّنا أَفْرِغْ عَلَیْنا صَبْراً وَ ثَبِّتْ أَقْدامَنا وَ انْصُرْنا عَلَى الْقَوْمِ الْکافِرینَ (بقره-۲۵۰)

«پروردگارا، بر [دلهاى ] ما شکیبایى فرو ریز، و گامهاى ما را استوار دار، و ما را بر گروه کافران پیروز فرماى.»

۲-رَبَّنا أَفْرِغْ عَلَیْنا صَبْراً وَ تَوَفَّنا مُسْلِمینَ (اعراف- ۱۲۶)

پروردگارا، بر ما شکیبایى فرو ریز و ما را مسلمان بمیران.»

۲. برای تقویت صبر:

دعای ۷ صحیفه سجادیه «یا من تحل به عقد المکاره» و دعای ۵۸ و ۱۷۵ آن را بخوانید.

۳. همچنین برای تقویت صبر علاوه بر دعا به موارد زیر نیز عمل کنید:

۱- روایاتی که در فضیلت صبر رسیده حتما مطالعه کنید.

۲- روایاتی که در فضیلت مبتلا بودن به مشکلات دنیوی وارد شده مورد مطالعه قرار دهید.
۳- متذکر شوید که زمان مصیبت و بلا اندک و وقت آن کوتاه است و به زودی از آن رهایی خواهید یافت و اصولاً عمر دنیا کوتاه است.
۴- بیندیشید که بی صبری چه فایده ای دارد و چه ضررهایی بر آن مترتب است.
۵- احوال کسانی را که به بلای عظیم تر از شما گرفتار شده اند و مشکلات گذشته و حالشان با شما قابل مقایسه نیست، به ذهن آورید و شکر کنید که شما کمتر مبتلا بوده و هستید.
۶- بدانید که مصیبت و گرفتاری دلیل فضل و سعادت انسان است.
۷- بدانید که بعد از هر غمی شادی و در عقب هر محنتی راحتی است.
۸- بدانید آنچه رسیده از دوست رسیده و انسان باید از آن چه که از سوی محبوب به او رسیده، دلشاد گردد.
۹- احوال پیامبران و بزرگان را مطالعه کنید. هیچ کس را نخواهید یافت که بدون زحمت و استقامت به جایی رسیده باشد.

دعای حضرت هنگام رخ داد حادثه‌ها

یَا مَنْ تُحَلّ بِهِ عُقَدُ الْمَکَارِهِ، وَ یَا مَنْ یَفْثَأُ بِهِ حَدّ الشّدَائِدِ، وَ یَا مَنْ یُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَی رَوْحِ الْفَرَجِ. ذَلّتْ لِقُدْرَتِکَ الصّعَابُ، وَ تَسَبّبَتْ بِلُطْفِکَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَی بِقُدرَتِکَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَی إِرَادَتِکَ الْأَشْیَاءُ. فَهِیَ بِمَشِیّتِکَ دُونَ قَوْلِکَ مُؤْتَمِرَهٌ، وَ بِإِرَادَتِکَ دُونَ نَهْیِکَ مُنْزَجِرَهٌ. أَنْتَ الْمَدْعُوّ لِلْمُهِمّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِی الْمُلِمّاتِ، لَا یَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا یَنْکَشِفُ مِنْهَا إِلّا مَا کَشَفْت

وَ قَدْ نَزَلَ بِی یَا رَبّ مَا قَدْ تَکَأّدَنِی ثِقْلُهُ، وَ أَلَمّ بِی مَا قَدْ بَهَظَنِی حَمْلُهُ. وَ بِقُدْرَتِکَ أَوْرَدْتَهُ عَلَیّ وَ بِسُلْطَانِکَ وَجّهْتَهُ إِلَیّ. فَلَا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ، وَ لَا صَارِفَ لِمَا وَجّهْتَ، وَ لَا فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ، وَ لَا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ، وَ لَا مُیَسّرَ لِمَا عَسّرْتَ، وَ لَا نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ. فَصَلّ عَلَی مُحَمّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِی یَا رَبّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِکَ، وَ اکْسِرْ عَنّی سُلْطَانَ الْهَمّ بِحَوْلِکَ، وَ أَنِلْنِی حُسْنَ النّظَرِ فِیمَا شَکَوْتُ، وَ أَذِقْنِی حَلَاوَهَ الصّنْعِ فِیمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِی مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَهً وَ فَرَجاً هَنِیئاً، وَ اجْعَلْ لِی مِنْ عِنْدِکَ مَخْرَجاً وَحِیّاً. وَ لَا تَشْغَلْنِی بِالِاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِکَ، وَ اسْتِعْمَالِ سُنّتِکَ. فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِی یَا رَبّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَیّ هَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَی کَشْفِ مَا مُنِیتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِیهِ، فَافْعَلْ بِی ذَلِکَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْکَ، یَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِیمِ.

ترجمه دعای فوق :

(۱) ای آن که گره های ناگواراییها به وسیله او بازمی گردد ، و ای آن که تندی سختیها به او شکسته می شود ، و ای آن که رهایی یافتن از گرفتاریها و رفتن به سوی آسایش فراخی ، از او درخواست می گردد
(۲) کارهای دشوار به قدرت و توانایی تو آسان شده ، و به لطف و توفیق ( از جانب ) تو اسباب ( هر کاری ) سبب گردیده ، و مقدر شده بر اثر قدرت تو جاری و برقرار گشته ، و اشیاء بر وفق اراده و خواست تو به کار رفته اند
(۳) پس آن اشیاء به اراده تو بی گفتنت فرمان بردار ، و به خواست تو بی نهی و بازداشتنت بازداشته اند ( در قرآن کریم سوره ۱۶ ، آیه ۴۰ فرماید : انما قولنا لشئ اذا اردناه ان نقول له کن فیکون یعنی جز این نیست که گفتار ما به چیزی هنگامی که اراده نماییم به اینکه به آن بگوییم موجود باش بی گفتن و بی درنگ موجود می شود
(۴) تویی که برای ( آسان کردن ) دشواریها خوانده می شوی ، و تو در سختیها پناهگاهی ، از آنها دور نمی شود جز آن سختی که تو دور نمایی ، و از آنها برطرف نمی گرد و جز آن را که تو برطرف کنی
(۵) و ای پروردگار بر من فرود آمده چیزی ( بلا و گرفتاری ) که سنگینی آن مرا دشوار است ، و به من رسیده چیزی که زیر بار رفتن آن مرا وامانده کرده
(۶) و تو به قدرت خود آن را بر من رسانیده ای ، و به سلطنت و تواناییت آن را به من متوجه گردانیده ای
(۷) پس برای آنچه به من رسانده ای برگرداننده و برای آنچه متوجه ساخته ای دفع کننده و برای آنچه بسته ای گشاینده و برای آنچه گشوده ای بستنده و برای آنچه دشوار کرده ای آسان کننده و برای آن که خوار کرده ای یاری دهنده ای نمی باشد

در قرآن کریم سوره ۱۰ ، آیه ۱۰۷ فرماید :

وان یمسسک الله بضر فلا کاشف له الا هو وان یردک بخیر فلا راد لفضله

یعنی و اگر خدا ضرر و زیانی به تو رساند جز او کسی نتواند آن را دفع کند و اگر خیر و نیکی برای تو خواهد فضل و احسان او را جلوگیری نیست .

سوره ۳ ، آیه ۱۶۰ فرماید :

ان ینصرکم الله فلا غالب لکم وان یخذلکم فمن ذا الذی ینصرکم من بعده

یعنی اگر شما را خدا یاری کند کسی بر شما غلبه و تسلط نیابد ، و اگر خوارتان گرداند کیست که بعد از او بتواند شما را یاری کند ؟ )

(۸) پس بر محمد و آل او درود فرست ، و ای پروردگار در آسایش را به فضل خود به روی من باز کن ، و تسلط غم و اندوه را به قوت و توانایی خود شکست ده ( از بین ببر ) و به من در آنچه شکوه دارم حسن نظر داشته باش و در آنچه درخواست نمودم شیرینی بخشش ( خود ) را به من بچشان ، و از جانب خویش رحمت و گشایش بی رنج به من ببخش ، و از نزد خود به زودی رهایی یافتن ( از گرفتاریها) را برای من قرار ده
(۹) و من را به سبب غم و اندوه از رعایت و حفظ واجبات و به کار بستن سنت خود (مستحبات) باز مدار
(۱۰) پس ای پروردگار به آنچه به من رسیده طاقت ندارم ، و به آنچه به من روآورده پر از غم و اندوه گشته ام ، و تو بر دفع غم و اندوهی که به آن گرفتار و بر دفع آنچه در آن افتاده ام توانایی ، پس آن گرفتاری را از من دور کن اگر چه از جانب تو شایسته آن نباشم ای صاحب عرش و تخت بزرگ (اشاره به این که همه اشیاء تحت قدرت اوست ، زیرا او صاحب عرش عظیم است که آن به هر چیز احاطه دارد).

اینم ببین:  حرز تجربه شده برای دفع بلا خطر و رهایی از چشم زخم

درباره‌ی gobadi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *