آخرین خبرها

دعای مشلول برای چیست – خواص دعای مشلول برای شفا

در این بخش از سایت دعا شفا دعای مشلول برای چیست – خواص دعای مشلول برای شفا را برای شما برادران و خواهران گرامی قرار دادیم . دعای مشلول دعایی پرفضیلت است که از امام علی (ع) روایت شده است . حضرت علی این دعا را از پیامبر اکرم (ص) آموخته است . دعای مشلول دعایی قوی و توصیه شده برای شفای بیماری و حاجت روایی می باشد .

دعای-مشلول-برای-چیست-خواص-دعای-مشلول-برای-شفا دعای مشلول برای چیست - خواص دعای مشلول برای شفا

دعای مشلول برای چیست – خواص دعای مشلول برای شفا,دعای مشلول چیست,خواص دعای مشلول,دعای مشلول از کیست,دعای مشلول از حضرت علی,سند دعای مشلول,دعای مشلول برای شفای بیماری

دعای مشلول یا دعای «الشاب المأخوذ بذنبه» دعایی است که از حضرت علی (ع) روایت شده است .

حضرت این دعا را به جوانی که دستش به نفرین پدر شَل شده بود یاد داده و فرمود هرگاه فرد با ایمانی خالصانه خدا را با این دعا بخواند دعایش مُستجاب می‌شود.

مشلول به معنی کسی است که بخشی از بدن او شَل شده است.

این دعا با عوان دعای «الشاب المأخوذ بذنبه» نیز نامیده شده است.

ماجرای نازل شدن دعای مشلول :

امام حسین(ع) نقل می‌کند که شبی به همراه پدرم مشغول طواف خانه خدا بودم که صدای ناله جوانی را شنیدیم. پدرم مرا به دنبال صاحب صدا فرستاد. جوان خوش سیمایی را مشغول دعا و ناله یافته و او را نزد امام بردم.

او ماجرای خود را اینگونه بیان کرد:

جوان خوشگذرانی بودم و پدرم از این موضوع سخت ناراحت بود. یکبار بدون اجازه پول‌های پدرم را برداشته و او را کتک زدم، او دل شکسته شده و در سفر خود به مکه مرا نفرین کرد.

در همان هنگام دست من شَل شد و از آن تاریخ چند سال با آه و ناله از پدر عذر تقصیر می‌خواستم تا راضی شد امسال دوباره به مکه بیاید و شفای مرا از خدا بخواهد ولی در راه از دنیا رفت و من تنها به مکه آمدم.

امام علی (ع) به جوان بشارت داد که زمان شفا یافتنش رسیده است و این دعا را که از پیامبر (ص) آموخته بود به او یاد داد و شرایطی را برای برآورده شدن حاجتش بیان کرد

**************************************

اینم ببین:  دستور و دعای مجرب برای تربیت بهتر فرزند سریع الاثر

منبع : سایت دعا شفا سایت مرجع ذکر و دعا و آیات قرآنی

درباره‌ی سید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *