آخرین خبرها

دعای طلب فرزند سالم و صالح و به دنیا آوردن فرزند صالح و سالم

در این بخش از سایت ذکر و دعا و ختم و تعبیر خواب دعا شفا doashafa.com دعای طلب فرزند سالم و صالح و به دنیا آوردن فرزند صالح و سالم را قرار دادیم . دعای بسیار مجرب و سریع الاجابه در احادیث و روایات اهل بیت (ع) برای طلب فرزند صالح و سالم از خداوند . یکی از بزرگترین خواسته های هر زن و شوهری داشتن فرزند صالح و سالم می باشد بنابراین برای به دنیا آوردن فرزند و بچه صالح و سالم می توانید دعای زیر را بخوانید .

دعای-طلب-فرزند-سالم-و-صالح-و-به-دنیا-آوردن-فرزند-صالح-و-سالم دعای طلب فرزند سالم و صالح و به دنیا آوردن فرزند صالح و سالم

دعای طلب فرزند صالح,دعای داشتن فرزند سالم و صالح,دعای به دنیا آوردن فرزند صالح,دعای فرزند صالح و سالم,دعای سالم و صالح شدن فرزند,دعای نوزاد و بچه صالح و سالم

دعای طلب فرزند سالم و صالح و به دنیا آوردن فرزند صالح و سالم

دعای طلب فرزند سالم و صحیح

امام سجّاد عليه‌السلام به يكى از يارانش در مورد طلب فرزند فرمود:

اين دعا را هفتاد مرتبه بخوان:

رَبِّ لاَ تَذَرْنِي فَرْداً وَ أَنْتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ وَ اجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ وَلِيّاً يَرِثُنِي فِي حَيَاتِي وَ يَسْتَغْفِرُ لِي بَعْدَ مَوْتِي وَ اجْعَلْهُ لِي خَلْقاً سَوِيّاً وَ لاَ تَجْعَلْ لِلشَّيْطَانِ فِيهِ نَصِيباً. اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْتَغْفِرُكَ وَ أَتُوبُ إِلَيْكَ إِنَّكَ أَنْتَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ.

پروردگارا! مرا تنها مگذار كه تو بهترين وارثان هستى و براى من از نزد خودت كسى را كه عهده‌دار امورم باشد و از من در زندگى‌ام ارث ببرد و پس از فوتم برايم طلب آمرزش كند قرار بده، و او را بدون عيب ساز و براى شيطان بهره‌اى براى او قرار نده. خدایا! از تو طلب مغفرت مى‌كنم و به سوى تو باز مى‌گردم كه تو بخشنده مهربان هستى.

اینم ببین:  نذر سوره حمد ام البنین ۱۰۰ حمد برای ام البنین جهت حاجت روایی

سپس آن حضرت فرمود:

هر كس اين دعا را بسيار بگويد خدا به او آن چه را كه از مال و فرزند و از خير دنيا و آخرت آرزو نمايد را روزى كند.

خداوند متعال مى‌فرمايد :

(اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّاراً يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيْكُمْ مِدْرَاراً وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَيَجْعَلْ لَكُمْ جَنَّاتٍ وَيَجْعَلْ لَكُمْ أَنْهَاراً) .

از پروردگارتان آمرزش طلب كنيد كه او آمرزنده است. آسمان را بر شما بسيار بارنده قرار مى‌دهد و شما را به وسيله اموال و فرزندان مدد مى‌رساند و براى شما باغ‌ها قرار مى‌دهد و براى شما جوى‌هاى آب را نيز قرار مى‌دهد.

دعای طلب فرزند

پیشنهادات معنوی جهت طلب فرزند

موارد و دعاهایی که برای طلب فرزند می توان انجام داد به شرح زیر است:

۱- دو رکعت نماز بعد از نماز جمعه همراه با سجده و رکوع طولانی

در روایت اینطور بیان شده که اگر کسی خواهان فرزند باشد، بعد از نماز جمعه دو رکعت نماز با رکوع و سجود طولانی بخواند. می تواند ذکر رکوع و سجود خود را تکرار کند تا طولانی شود. و پس از خواند نماز این دعا را بخواند:

“اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِمَا سَأَلَکَ بِهِ زَکَرِیَّا إِذْ قَالَ‏ رَبِ‏ لا تَذَرْنِی‏ فَرْداً وَ أَنْتَ‏ خَیْرُ الْوارِثِینَ‏ اللَّهُمَّ هَبْ لِی‏ ذُرِّیَّهً طَیِّبَهً إِنَّکَ سَمِیعُ الدُّعاءِ اللَّهُمَّ بِاسْمِکَ اسْتَحْلَلْتُهَا وَ فِی أَمَانَتِکَ أَخَذْتُهَا فَإِنْ قَضَیْتَ فِی رَحِمِهَا وَلَداً فَاجْعَلْهُ غُلَاماً وَ لَا تَجْعَلْ لِلشَّیْطَانِ فِیهِ نَصِیباً وَ لَا شِرْکاً”{کلینی_کافی_ج۶_ص۸}

با انجام این کار به اذن خداوند به او فرزند اعطا می شود.

۲- این دعا را ۷۰ بار بخواند

“رَبِّ لا تَذَرْنِی فَرْداً وَ أَنْتَ خَیْرُ الْوارِثِینَ وَ اجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ وَلِیّاً یَبَرُّ بِی فِی حَیَاتِی وَ یَسْتَغْفِرُ لِی بَعْدَ وَفَاتِی وَ اجْعَلْهُ خَلْقاً سَوِیّاً وَ لَا تَجْعَلْ لِلشَّیْطَانِ فِیهِ شِرْکاً وَ لَا نَصِیباً اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْتَغْفِرُکَ وَ أَتُوبُ إِلَیْکَ إِنَّکَ أَنْتَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ”{من لا یحضره الفقیه_ ج‏۳_ص ۴۷۴}

اینم ببین:  دعا برای پسر دار شدن - دعای طلب فرزند پسر

“خداوندا، مرا تنها مگذار و تو بهترین ارث برنده هستى، از نزد خودت یاورى براى من قرار ده که در زندگیم از من سود برد و پس از مرگم بر من استغفار کند، و او را فرزندى سالم بر من قرار ده، و شیطان را در او سهم و نقشى نباشد. خداوندا، من بسوى تو توبه نموده و بخشش تو را مى‏طلبم، تو بخشنده و مهربانى”.

۳- به دست کردن انگشتر فیروزه با نقش مخصوص

فردی به حضرت امام علی نقی علیه السلام عرض کرد: فرزند دار نمی شوم. آن حضرت تبسم کرد و فرمود: انگشتری تهیه کن که نگین آن از فیروزه باشد و بر آن “رَبِّ لا تَذَرْنِی فَرْداً وَ أَنْتَ خَیْرُ الْوارِثِینَ‏ ” {انبیاء_۸۹} را بنویسد. آن شخص این کار را کرد و یک سال بعد دارای یک پسر شد.

۴- روزی ۷۰ بار استغفار

این از دستورات امام باقر علیه السلام برای بچه دار شدن است:

زن و شوهر هر روز صبح و شب، ابتدا ۷۰ بار “سبحان الله”، ۱۰ مرتبه “استغفرالله ربی و اتوب الیه” و سپس ۹ مرتبه “سبحان الله”، سپس یک بار “استغفرالله ربی و اتوب الیه” بگویند.

۵- در سجده دعا خواندن

طبق سفارش امام صادق علیه السلام، این دعای قرآنی را در سجده بخوانید:

“رَبِّ هَبْ لِی مِنْ لَدُنْکَ ذُرِّیَّهً طَیِّبَهً إِنَّکَ سَمِیعُ الدُّعاءِ رَبِّ لا تَذَرْنِی فَرْداً وَ أَنْتَ خَیْرُ الْوارِثِین”

۶-در وقت نماز بلند اذان گفتن در خانه

هشام بن ابراهیم به امام رضا علیه السلام عرض کرد: سرورم، از دو مشل سخت رنج می برم. یکی بیماری و دوم نداشتن فرزند. امام به او امر فرمودند که در منزل خود در اوقات نماز با صدای بلند اذان بگو.هشام بعد از انجام این کار، هم بیماریش رفع شد و هم دارای فرزندان متعدد شد. کلینی می گوید: محمد بن راشد وقتی این سخن را از هشام بن ابراهیم شنید، به آن عمل می کند و به آرزوی خود می رسد. {من لا یحضره الفقیه_ص۲۹۲_حدیث۹۰۳}

اینم ببین:  ختم مجرب رسیدن به خواسته هدف و نیاز قوی

برگرفته از دعا 786

**************************************

منبع : سایت دعا شفا سایت مرجع ذکر و دعا و آیات قرآنی

درباره‌ی سیّد محمد سیّدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *