آخرین خبرها

دعای شکر پروردگار برای نعمات – دعای شکر نعمت

در صورتی که می خواهید برای تمامی نعماتی که در اختیار شماست و سلامتی که در بدن دارید خدای بزرگ را شاکر باشید حتما در ادامه این مطلب دعای شکر پروردگار برای نعمات – دعای شکر نعمت را بیاموزید که دعای عظیم و پرخیری است.

07367208637 دعای شکر پروردگار برای نعمات - دعای شکر نعمت

دعای شکر خدا,دعای شکر خداوند,دعاي شكر خدا,دعاي شكر خداوند,دعای شکر خدا صوتی,دعا شکر خدا,دعای کوتاه شکر خدا,دعای شکر از خدا,دعای شکر از خداوند,دعای برای شکر خدا,دعای شکرگزاری از خداوند,دعاهای شکر خداوند

دعای شکر پروردگار برای نعمات – دعای شکر نعمت

رَبِّ أوْزِعْنی أنْ أشْکُرَ نِعْمَتَکَ الَّتی أنْعَمْتَ عَلَیَّ وَ عَلی والِدَی وَ أنْ أعْمَلَ صالِحاً تَرْضاهُ وَ أدْخِلْنی بِرَحْمَتِکَ فی عِبادِکَ الصّالِحینَ (نمل: 19)
پروردگارا! مرا الهام کن تا سپاس‌گزار نعمت تو باشم، نعمتی که بر من و بر پدر و مادرم عطا کردی و اینکه کار شایسته‌ای انجام دهم که تو بپسندی و مرا با رحمت خویش در زمره بندگان شایسته‌ات وارد کن.
این دعای حضرت سلیمان (ع) است، پس از آنکه از سرزمین مورچگان عبور کرد.
قصّه از این قرار است که سلیمان نبی 7، که خداوند به او هم نبوّت و هم حکومت عطا کرده بودو سپاه جنّ و انس و پرندگان در اختیار او بودند، وقتی با لشکریان خود از سرزمین مورچگان عبور می‌کرد،(1) مورچه‌ای گفت: «ای مورچگان! وارد لانه‌های خود شوید، تا1- آن وادی به روایتی در طائف و به نقلی در شام بوده است. مجمع البیان، ذیل همین آیه.

سلیمان و لشکریانش شما را نابود نکنند».
سلیمان از حرف آن مورچه خندید و این دعا را کرد و از خداوند درخواست توفیق برای شکرگزاری نعمت‌های الهی را داشت. (1)نظر کردن به درویشان، بزرگی کم نگرداند
سلیمان با همه حشمت، نظرها داشت با موران
سلیمان، حشمت و جلال بی‌نظیری داشت. پدرش حضرت داود (ع) نیز زبان حیوانات را می‌دانست و آهن در دستانش نرم بود و او نیز، همچون سلیمان (ع)، پیامبری و فرمانروایی را با هم داشت. مادر ایشان هم، زنی صالح بود که هم همسر پیامبر بود و هم مادر پیامبر و این نعمت‌های بزرگ، در خور ستایش و شکرگزاری است.

اینم ببین:  دعای سریع الاجابه برای باردار شدن زنی که بچه دار نمی شود

درباره‌ی سید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *