آخرین خبرها

دعای افزایش ثروت و روزی و قدرت – دعای بهره مند شدن از برکت الهی

در این بخش از سایت دعا شفا دعای افزایش ثروت و روزی و قدرت – دعای بهره مند شدن از برکت الهی را برای شما برادران و خواهران گرامی قرار دادیم . ذکر و دعا و آیات و سوره های قرآنی مجرب و قوی و تضمینی توصیه شده از امام صادق (ع) و امام رضا (ع) برای افزایش رزق و روزی و مال و ثروت و همچنین برخوردار شدن از خیر و برکت الهی …

دعای-افزایش-ثروت-و-روزی-و-قدرت-دعای-بهره-مند-شدن-از-برکت-الهی دعای افزایش ثروت و روزی و قدرت - دعای بهره مند شدن از برکت الهی

دعای افزایش ثروت و روزی و قدرت – دعای بهره مند شدن از برکت الهی,دعای افزایش ثروت و مال,دعای زیاد شدن رزق و روزی,دعای افزایش برکت و خیر الهی,دعای تضمینی افزایش قدرت,بهترین دعای مخصوص روزی,دعای مال و ثروت و روزی فراوان

وَیَا قَوْمِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَیْهِ یُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَیْکُمْ مِدْرَارًا وَیَزِدْکُمْ قُوَّةً إِلَى قُوَّتِکُمْ وَلا تَتَوَلَّوْا مُجْرِمِینَ(هود، آیه 52)

آیه مجرب برای اجابت دعا :

وَإِلَى ثَمُودَ أَخَاهُمْ صَالِحًا قَالَ یَا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ مَا لَکُمْ مِنْ إِلَهٍ غَیْرُهُ هُوَ أَنْشَأَکُمْ مِنَ الأرْضِ وَاسْتَعْمَرَکُمْ فِیهَا فَاسْتَغْفِرُوهُ ثُمَّ تُوبُوا إِلَیْهِ إِنَّ رَبِّی قَرِیبٌ مُجِیبٌ (هود، آیه 61)

ایه برای مودت و دوستی :

وَاسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَیْهِ إِنَّ رَبِّی رَحِیمٌ وَدُودٌ (هود، 90)

نسخه بهره دنیایی و مادی با استغفار :

«اِستَغفروا ربَّکم اِنَّه کانَ غَفّاراً یرسِلِ السَّماءَ علیکُم مِدراراً ویمدِدکُم بِاَموال وبنین وَیجعَل لَکُم جَنّاتٍ ویجعَل لکم اَنهاراً

از پروردگار خود آمرزش بخواهید که او بسیار آمرزنده است؛ تا باران های مفید و پر برکت را از آسمان بر شما پیوسته دارد و شما را با مال بسیار و فرزندان متعدّد یاری رساند و باغ های خرّم و نهرهای جاری به شما عطا فرماید. (نوح، 10- 12)

در بیان امام صادق (ع) با استناد به آیات 10- 12 نوح می فرمایند:

«هنگامی که رسیدنِ روزی ات را همراهِ سختی و کندی دیدی، زیاد استغفار کن، چرا که خداوند عزّوجلّ در کتابش می فرماید:

از پروردگارتان، طلبِ مغفرت نمایید که او بسیار آمرزنده است تا از آسمان پیوسته بر شما بباراند و با اموال و فرزندان فراوان یاری تان رساند (یعنی در دنیا) و باغ های خرّم و نهرهای جاری عطایتان فرماید (یعنی در آخرت)» (بحار الانوار، ج78، ص201، روایت29)

تاثیر استغفار :

وقتی در همین یک آیه از قرآن کریم نگاه می کنیم می بنیم که برای اثر استغفار سه بهره ارزشمند در دنیا معرفی شده است:

«بارشِ پیوسته باران های مفید (برکت)»، «وسعت و مال فراوان» و «نعمتِ برخورداری از فرزندان».

روایت شده که شخصی خدمتِ امام رضا(ع) آمد و از «خشکسالی» شکایت کرد.

حضرت در بیان راهِ چاره فرمودند: «استغفار کن».

شخص دیگری به پیشگاه حضرت آمد و از «فقر و ناداری» شکایت کرد

حضرتش فرمودند: «استغفار کن» فرد سومی به محضرش شرفیاب شد و از حضرت خواست تا دعایی فرماید که خداوند پسری به او عطا فرماید.

حضرت به او فرمودند: «استغفار کن». حاضران با تعجّب پرسیدند: سه نفر با سه خواسته متفاوت، خدمتِ شما آمدند و شما همه را به «استغفار» توصیه فرمودید؟!

فرمود: من این توصیه را از خود نگفتم. همانا در این توصیه از کلامِ خداوند الهام گرفتم و آن گاه آیات 10- 12 سوره نوح را تلاوت فرمودند.

(مجمع البیان، ذیل تفسیر آیه 12 10 سوره نوح)

**************************************

اینم ببین:  برای شفای چشم چه دعایی بخوانیم,دعای شفای چشم درد مجرب

منبع : سایت دعا شفا سایت مرجع ذکر و دعا و آیات قرآنی

درباره‌ی سید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *