آخرین خبرها

اسرار حروف در علم الاسماء – اسم رسمی و کنیه

اسرار حروف در علم الاسماء – اسم رسمی و کنیه

-در-علوم-غریبه-1-150x150 اسرار حروف در علم الاسماء - اسم رسمی و کنیه
اسرار حروف در علم الاسماء – اسم رسمی و کنیه , خواص حروف و علم اسامی , علم اسامی و تغییر نام , علم حروف و اسما , علم اسما و خواص , خاصیت تغییر اسم , علم اسامی چیست , علم اسامی و ازدواج , علم اسامی ابجد , علم اسامی و سرنوشت , آموزش علم اسامی , علم اسماء و ارقام , اسم رسمی و کنیه

اسرار حروف در علم الاسماء – اسم رسمی و کنیه مرتبتی درخور و شایسته دارد. شایستگی و اهمیتش به حدی است که با معرفت بر این علم میتوان به احوالات مریض و بیماری وی (از طریق بررسی نام فرد و نام مادرش) شناخت حاصل نمود. از این طریق میتوان درمان خاص بیماری را هم تجویز کرد. این نحله را طب الحروف نامند که اهمیتی وافر دارد.

ببینید ، حرکت حروف انواعی مختلف را شامل میشود. حروفی که از راست به چپ شروع میشوند و یا برعکس حروفی که از چپ به راست شروع میگردند (حروف عربی یا فارسی یا یونانی و…) . از بیست و هشت حرف عربی ، چهارده حرف توراتی هستند که در قرآن کریم ذکر گردیده است . همچنین باید به حروف منقوطه و سعد و نحس و ممتزج اشاره نمود .

حروف سعد : أ ــ ن ــ ک ــ ش ــ غ ــ ت ــ هـ ــ ظ ــ ز ــ ذ ــ ر ــ ث. حروف نحس: ل ــ ع ــ ن ــ ب ــ ص ــ ج ح خ. الحروف ممتزجه: م ــ ض ــ ی.

نکته مهم دیگر که باید به آن توجه داشت حروف مذکر و مونث و حروف طبایع اربعه میباشد (آتشی و آبی و خاکی و بادی) که البته اسماء سعد و نحس و ممتزج در علم الاسماء از این حروف استخراج میگردد.

اسم رسمی و کنیه :

بسیاری از افراد جهت حل شدن برخی مشکلات و بستگی ها به تغییر اسم رویکردی مثبت دارند و آنرا مفید فایده میدانند ، به همین دلیل بوده که در زمان قدیم هم بیشتر افراد را با کنیه مخاطب قرار میداده اند (ام جمیل ، اباسفیان و….) . این نوع تسمیه به گونه ای است که در بسیاری از جوامع ، افراد یک اسم رسمی در شناسنامه دارند و یک اسم متعارف در میان مردم که با آن مخاطب قرار میگیرند.

اینم ببین:  دعای باطل کردن سحر و طلسم - باطل سحر مجرب

برگرفته از نوشته های دکتر احمدرضا بابایی

 *****

اسرار حروف در علم الاسماء – اسم رسمی و کنیه , خواص حروف و علم اسامی , علم اسامی و تغییر نام , علم حروف و اسما , علم اسما و خواص , خاصیت تغییر اسم , علم اسامی چیست , علم اسامی و ازدواج , علم اسامی ابجد , علم اسامی و سرنوشت , آموزش علم اسامی , علم اسماء و ارقام , اسم رسمی و کنیه

درباره‌ی سید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *